Navigace:
O párty a akcích se dozvídám
12.12.2016
Imagination Festival 2016 foto report
Koncem listopadu se v holešovickém Veletržním paláci uskutečnilo další pokračování úspěšného...
25.2.2015
Support Your Local Djs vol.3 první video!
Minutové video z poslední Support Your Local Djs vol.3, která se uskutečnila v music clubu Anděl 21.2.2015. Zahráli...
3.2.2015
Fotky Smoking Fast Fingers Buena Vista Plzeň - A.Skillz
Druhé kolo 2.ročníku mistrovství ČR v balení tabáku proběhlu v plzeňském klubu Buena Vista 21.1.2015 včetně...
Novinky NULA2.CZ na březen 2008
8.3.2008, sobota, sekce: hudba, autor: [ugcity], [diskuze], [sdílet]
Březen u Nula2 přináší celou řadu nových vynikajících techno desek, jako například album Jamese Ruskina "The Dash" a singly od oblíbených producentů: Female, Takaaki Itoh, Loktibrada, Rumenige a dalších. I sekce Drum & Bass Vám nabídne hromadu parádních nových i starších kousků.
DALŠÍ NOVINKY - ZDE
James Ruskin
The Dash
(Tresor 233)
Po předlouhých sedmi letech vydává James Ruskin nové album! Je to už doslova dávno, co světlo světa spatřilo poslední album "Into Submission." Nové album, nazvané "The Dash," vyjde stejně jako předchozí deska, na německém labelu Tresor.
Hned na úvod si neodpustím hlášku: "je to oldschool jako prase." Prostě je to tak. Nečekejte žádné vlivy minimalu, ani jiných podobných módních vln. James Ruskin zůstal sám sebou a potvrzuje to v celém průběhu alba. Jak uvedl v promo textu doprovázející tento release, album je výsledkem vstřebávání rozličných vlivů na jeho život a dění na hudební scéně. V neposlední řadě je třeba zmínit, je James Ruskin tohle parádní album věnoval zesnulému Richardovi Polsonovi (1969 - 2006), jehož byl dlouhá léta dobrým přítelem a spolupracovníkem (na projektu Outline), což dokládá slovy "May your journey through the stars be peaceful." Přejděme ale k samotné hudbě. Většina z dvanácti obsažených tracků jsou fakticky vynikající oldschool a to především v tom smyslu, že autor pracuje velmi efektně s čistými a pro něj charakteristickými samply. Stejně jako British Murder Boys naprosto brilantně kombinuje staré prvky s novým zvukem a produkci tak dotahuje k dokonalosti jak po hudební, tak zvukové stránce. Ve většině tracků je evidentní vliv, někdy i dávné minulosti. James Ruskin však dává svojí hudbě současnou moderní tvář a formu. Nedá se ani jednoznačně prohlásit, že je to čistě technoalbum. Je zde skutečně cítit vliv mnoha stylů.
Ale vezměme to pěkně od začátku. Album otevírá nádherná zasněná záležitost "Scene" s křišťálovými ruskinovskými samply. V polovině se přidá drsná mordující basa, která účelně kontrastuje s dějem na vrchu kompozice. Opravdu pěkný a originální úvod! Druhý track "Turridon Void" je mutant moderního dubstepu a odleželé kvalitní elektroniky. Ovšem ve velmi tanečním a dynamickém podání. "Under 3" je přímočarý technotrack s celou řadou prostorových efektů a rytmických gradací. Další kousek "Road Trip" začíná pěkným sférickým intrem, do kterého se rozběhne nerovná, rozkopaná a energická rytmika. Atmosféru prořezávají ostré hi-haty a track je doslova prošpikován elektronikou. Asi tříminutová pauza na oddech nás pak čeká prostřednistvím klavírní, downtempové hříčky "Glasshoppers." Titul "Lahaine" vyšel jako singl a naprosto oprávněně. Jeho melodický ústřední motiv mi velmi připomíná silnou emotivní záležitost od Tropic Of Capricorn z legendární série X-MIX. Track je však opatřen důrazným detroitským beatem a oldschool aranžemi. Následuje další taneční pecka "Surfaced." Nerovný rytmus a do něj promlouvají tentokráte temné prostorové efekty, nahánějící strach. Z propasti temnot Vás opět vysvobodí "Izzygan" s grime-breakovým nádechem. Své tady vykonají i zdigitalizované hlasové samply. A opět melodie, James Ruskin je prostě král melodických ingrediencí a nakládá s nimi na výbornou! Devátý v řadě je "Outlined." Rovná tepající technomašinérie s oldschoolovým, kovově acidovým motivem. Desítka, neboli "Vox" je deepovější přímočarý produkt ponořený do klidné, zasněné atmosféry, do prostor, kde se nedávno přehnala nicota a vzniká tu nový život. Předposlední a breakem podložená "JJ" pomalu dává vědět o konci alba, avšak rozhodně si i tahle pomalejší záležitost najde svoje příznivce. Ústřední křišťálový motiv je tady opět jednoznačným podpisem Jamese Ruskina. Samotný konec patří závěrečné "Your Journey." Ta plní funkci jakéhosi outra, ale nezaostává za ostatními kompozicemi ani náhodou. Je to takový elektronický bombónek na samotný závěr.
Pokud bychom to měli shrnout, "The Dash" je album s velkým A. Hlavně proto, že to není jen jednostranně zaměřený longplayer, ale různorodá sbírka produkce všemožných směrů a stylů. Rozličné tracky tu však spojuje hudební vyspělost a notná dávka hudebního umění. V neposlední řadě je komplet album použitelným DJským nářadím, které bude pracovat za Vás. Myslím, že sedm let je dlouhá doba, ale v tomto případě dlouhého čekání vůbec nelituju a dávám si album "The Dash" do jedné z předních pozic svého recordbagu. Budu po něm totiž sahat určitě často a věřte mi, že až si tenhle fajnovej kousek pořídíte, budete to dělat úplně stejně :)
Takaaki Itoh
Key In The Stomach ep
(Wols 004)
Na scénu se v těchto dnech opět vrací slovensko-japonská skvadra Rumenige, Loktibrada, Takaaki Itoh! Vychází totiž už čtvrté pokračování velmi oblíbeného technolabelu Wols, který vznikl na základě spolupráce právě těchto tří producentů a DJs. Samozřejmě, že se jedná o hutné a energické technisko! (Vlastně zaplať pánbůh, protože v záplavě dnešní vlny minimalu je ryzí a dobrá technodeska zázrak.) Všechny čtyři obsažené tracky mají rovnou rytmiku a hutné beaty s etiketou "SK". Dynamická rytmika si prořezává cestu v jinak uvolněné a klubové atmosféře. Remix by Rumenige & Loktibrada skrývá moc fajn melodický motiv, jež se po chvíli promění v ústřední linii a dovede kompozici do zdárného konce.
Třešničkou na dortu je remake starší věci "Two Ways" (vyšlo na Electracom v roce 2000). Když nic jiného, tak tahle vypalovačka s mužským hlasovým samplem Vás dostane na kolena. Takaaki Itoh jí dal nový mastering, lehce pozměněný průběh a o něco důraznější úderný beat. Wols 4 je vynikající taneční technodeska a pokud patříte mezi fanoušky slovenského, nebo japonského techna, rozhodně nemáte co řešit! Podtatranští junáci prostě opět nezklamali!
Thom Yorke
The Eraser Rmxs
(XL Recordings 337)
Téměř před dvěma lety vydal Thom Yorke parádní album "The Eraser," no a právě nyní vychází celá řada remixů na tracky z tohoto alba. Remeaků je tolik, že se nevejdou na jeden vinyl a tak se pojďme podívat na ty nejzajímavější, které korespondují s technem nebo dubstepem. Do přihrádky "techno" by se dal zařadit remix "The Clock," o který se postaral Surgeon! Nerovná rytmika tady neúprosně pulzuje v uvolněné atmosféře, navozené zasněným a vábivým ženským vokálem. Toto je fantastický track, kde Surgeon jasně dokazuje, jak výjimečný je producent. Další skladbu "Harrowdown Hill" remixovali The Bug. Zachovali původní vokál a celá skladba se nese v duchu dubstepu, hlavně především v líné dubové rytmice. Poslední remeak opatřili The Field. Jde o předělávku tracku "Cymbal Rush." Tahle záležitost je spíše minimal-techno, ale opět excelentní počin! Chápete správně, že jde o dosti multižánrový release. Všechny tracky zde spojuje duše kvalitní taneční hudby, a tak mi snad toto odbočení nebudete vyčítat. U mě osobně vede Surgeon remix, fantastická taneční záležitost!
Bjorn Svin / Female
Drive In No Man`s Pants
(RSB 006)
Birminghamský label, jehož majitelem a zakladatelem je Mr. Regis opět rozběhl svoje aktivity a právě teď na něm vychází singl "Drive In No Man`s Pants" za nímž stojí Bjorn Svin. Jedná se o elektronický kus, říznutý indistriálním dubstepem. Kompozici prolínají efektní hlasové samply, které zde perfektně sedí. Asi Vás ale dostane až B-strana, která obsahuje remix "Ugandan Speed Trials" (vyšlo na DN 004) od pána jménem Female! Peter Sutton zůstal na dlouhý čas v pozadí, aby mohl nyní opět excelovat z vynikající a uměleckou prací. Struktura původního tracku se docela radikálně změnila, ústřední motiv byl překopán k nepoznání, ale myslím, že dobrý remix právě o tomhle je! Je z něho cítit birminghamský industriální feeling a propojení se zvukem labelu Downwards. Sice tracku zůstal minimalistický koncept, ale i tak jde o prudce taneční záležitost a vynikající DJský materiál! Pokud fandíte kvalitnímu klubovému technu, tak doporučuji!