Menu
 
banner
 
Anketa


O párty a akcích se dozvídám

14% 940

10% 671

11% 739

9% 604

12% 806

10% 671

13% 873

21% 1410
Celkem hlasů: 6714
 
 
Top fotka

Undergroundcity.cz TOP Fotka

Zobrazena 3055x

 
Reporty a videa
 
Nové MP3
přehrát

29.10.2016

Becker - Back in the game 2016

jungle / drum´n´bass
přehrát

14.10.2016

Edison - klacky, listi, orechy 2015

jungle / drum´n´bass
přehrát

9.5.2014

Edison - Převodník 2014

jungle / drum´n´bass
přehrát

4.9.2013

Pietro Bell - September´s sound

Progressive house/Trance
přehrát

18.6.2013

Tomas Drex - Studio Mix 05/2013

tech-house
přehrát

16.3.2013

BECKER - Podcast 02 - (Drum & Bass mix)

jungle / drum´n´bass
přehrát

31.1.2013

BECKER - Podcast 01 - (Drum & Bass mix)

jungle / drum´n´bass
přehrát

19.1.2013

JOHN WEAH 4 NuskoolBreakscz

techfunkbreakz
 
banner
 
Diskuze
 
Najdeš nás také
Facebook

Statistiky
 
RSS kanály
RSS underground feed
RSS underground feed - krátké zprávy

Shadow District - nový český techno label

14.3.2008, pátek, sekce: hudba, autor: [ugcity], [diskuze], [sdílet]

Zatuchlost české scény v budoucnu určitě ještě hodně provětrá nový mp3 label s tajemným názvem Shadow District. Zameřuje se na temnější industriální pojetí techno hudby a můžete se těšit na tracky od známých i méně známých talentů světové techno scény. Úvodní release s názvem Beautiful Victim, o který se postaral londýnský producent Voidloss, naznačuje, že nepůjde o žádnou tuctovou zábavu, ale o techno nejvyšší kvality. Posuďte sami a stáhněte si jej zdarma ze stránek labelu: www.shadowdistrict.net.
Pokud vám jméno Voidloss nic neříká, připravili jsme pro vás s tímto londýnským techno harcovníkem zajímavý rozhovor.

 

 Čau Steve, je to už docela dlouho, co jsme spolu na posledy mluvili. Jak se máš a co tě poslední dobou nejvíc zaměstnává?

Ahoj, máš pravdu. Už je to docela dlouho, co jsme spolu naposledy mluvili, dost dlouho. Poslední dobou mám docela hodně vystoupení, ať už jako Dirty Bass nebo jako Voidloss. Produkuju hudbu, chystám spoustu releasů, takže jsem spokojenej. Kromě toho mě taky hodně zaměstnává moje masteringové studio. Určitě nemůžu říct, že bych se nudil.

 Kreativní část procesu tvorby hudby někdy nejde příliš dobře dohromady s technickou stránkou produkce a sound-engineeringem, který je především o technických znalostech teorie zvuku. Jak už si zmínil, provozuješ masteringové studio, kde vlastně dáváš skladbám poslední “touch” předtím, než se dostane k posluchačům. Zkus nám říct, jak to vidíš?

Hudbu dělám už hodně dlouho. Potřeba vydělání peněz, aby si mohl zaplatit nájem a vůbec žít, dokáže někdy zastínit kreativní proces tvorby. Nikdy jsem nešel cestou, že bych dělal hudbu jenom proto, abych se uživil. Stresy ohledně prodejů, nesmyslné PR a podobné věci omezují volnost tvorby, takže jsem potřeboval najít nějakou oblast v hudbě, kde by člověk s čistým srdcem vydělal peníze, které potřebuje, aniž by ustoupil z představy o podobě své hudby a aniž by musel dělat kompromisy s cílem prodat co nejvíc.

V produkci jsem začínal docela “hardcoreovým” způsobem a až časem po spoustě hodinách / dnech ve studiu jsem se dostal na určitý standard, co se týče zvukových kvalit a technik produkce. Založil jsem vlastní masteringové studio, které mě dnes živí. Pracuji na nejrůznějších stylech, takže to dokáže dostatečně vycvičit moje uši a práce je pořád zajímavá.

 Jak se ti daří skloubit kreativní a technickou část procesu tvorby hudby?

Myslím, že obě dvě jdou ruku v ruce. Zárověň produkuji a rovnou hlídám zvukovou kvalitu tracku. Samozřejmě, že větší důraz kladu na hudebnost a muzikální stránku věci, ale myslím, že dneska je obojí důležité. Můžeš mít sebelepší track, ale pokud je špatně smixovanej a na velkém soundu nehraje, tak je to problém.

Poslední dobou si už trochu připadnu jako posedlej hudbou. Slyším ji při nakupování v shopu, když jdu po ulici, tak mi v hlavě zní nejrůznější motivy a zvuky. Na hudbu myslím pořád a už je to asi profesní deformace :-)

 Vím, že máš za sebou už docela dlouhou kariéru v hudbě. Zkus nám o tom něco říct.

Uhh, odkud začít. S hudbou jsem začal v útlém mládí. Bubny a keyboard byly moje první nástroje. Poté, co jsem dokončil školu, jsme s kámošema založili vlastní kapelu. Tehdy jsme hráli především rock a kytarovky. Postupem času se skupina rozpadla a s jedním z kolegů jsme založili novou kapelu. Hráli jsme především heavy metal, do kterého jsme zapojili živé samply a několik synthů vyluzujících nejrůznější industriální změti. V té době jsme si užili spoustu srandy. Sex, drogy, rock’n roll :-]

 To už určitě pomalu přicházela doba, kdy jste se přiklonili vice k elektronické muzice, ne?

Jasně, pomalu se to od industrial heavy metalu stočilo na čistou industriální elektroniku. V té době jsme trávili spoustu času ve studiu mého tehdejšího managera, což mě osobně dostalo do nového levelu. Začal jsem se mnohem více věnovat řemeslu studiového inženýra, což i pro kvalitu zvuku mých tracků byl obrovský krok vpřed. 

 
A éra ilegálních techno parties po opuštěných skladištích a továrnách předměstí Londýna?

Tohle období přišlo o pár let později. K technu jsem se dostal především přes hard techno. Nemyslím ale styl, kterému se dnes říká hard techno (schranz, pozn. autora). Hodně jsem tehdy hrál acid. Byl jsem členem teamu kolem Pendulum Soundsystem a taky součástí londýnské crew United Systems Colective. Hráli jsme především acid techno, kvákající zvuk zefektovaného Rolandu 303 bassu, který je pro tehdejší londýnskou scénu typický. Tovární haly a skladiště v nejrůznějších částech Londýna se na každý víkend stávaly naším teritoriem.

Kolem roku 2000 se scéna kolem ilegálních parties roztříštila, ať už z důvodu, že byla tvrdě potírána ze strany policie, ale hlavně se kolem scény objevila spousta nových lidí, kterým parties sloužily jen jako prostor pro jejich špinavý byznys. Pak jsem se zase začal naplno věnovat čistě studiové produkci a začal jsem pracovat na releasech pro labely.

 Jaká muzika tě dneska dokáže oslovit?

Hmm, nejrůznější styly. Strávil jsem spoustu času, kdy jsem poslouchal především techno, ale v posledních letech jsem lehce změnil svoje hudební chutě.

Pořád miluju techno, ale stejně mě už dokáže oslovit kvalitní Dubstep, Dub, Ambient, Metal, Industrial, House, Minimal. Poslouchám spoustu muziky, z toho, co mě napadá: The Young Gods, Sigur Ros, Thom Yorke, Jesu, Goldfrapp, Luka Bauman, Trentmoller, Tool, NIN, Burial, Loefah, Casual Violence, Throbbing Gristle, Bjork, Surgeon.

Pokud děláš hudbu, tak je hodně důležitý poslechnout co nejvíc různých stylů. Rozšíří se ti obzory a ve vlastní tvorbě jseš schopnej přinést něco originálního.

 Pokud přejdeme k tvému releasu na labelu Shadow District, co od tebe můžeme očekávat?

Techno s experimentálním nádechem. Emotivní ambientní plochy podložené továrními perkusemi a rytmy. Experimentuju v mixování charakteristických prvků nejrůznějších stylů. Je to sice riskantní, ale pro producenta určitě víc zajímavé a samozřejmě i pro lidi je to šance na nový zážitek.  Snažím se promítnout svoje emoce a pocity do své hudby, i když pořád s ohledem na lidi. Poslání producenta je zabavit lidi, upoutat jejich pozornost a nabídnout jim svoji cestu.

 Shadow District je nový český mp3 label zaměřující se na temnější industriální techno. Nabízí hudbu zadarmo ke stažení. Jaký je tvůj názor na současný hudební průmysl?

Myslím, že hudební průmysl se teď nachází ve fázi chaosu a nejistoty. Nikdo neví, co se bude dít. Record labely a distribuce jsou momentálně hodně nejistý byznys, což v minulosti přineslo krach některých “velkých hráčů” jako Integrale nebo Prime. Ilegální stahování je samozřejmě problém, ale ne takový, jak ho velké labely prezentují.

 Myslíš, že by krokem vpřed bylo poskytnutí hudby zadarmo a producenti a Djs by se zaměřili spíše na výdělek z hraní na akcích nebo na práci ve studiu, mastering, apod.?

Neřekl bych, že to bude krok vpřed, ale určitě to je krok někam, možná do neznáma. Kdo ví. Hudebníci si určitě zaslouží být zaplaceni za svoji práci. Není důvod, aby hudba byla zcela zdarma. Producent odvádí stejně kvalitní práci, jako jakýkoli jiný člověk v běžném zaměstnání. Pokud chceš nový počítač nebo vybavení do studia, musíš za něj zaplatit. Tohle lidi moc nechápou.

Je hrozně těžké uživit se jako hudební producent, samozřejmě pokud člověk nechce ustoupit ze své hudební vize. Líbila by se mi myšlenka předplacených limitů na stahování hudby, kteoru si člověk vybere. Nejsem přesvědčenej, že by vinyl přežil ještě nějaké delší období. Ústup k novým technologiím je hodně vidět. Každý vystupující chce lidem nabídnout něco víc než “jen” mixování desek. Třeba nejrůznějšími efektory, mašinkami, kterými dokáže “ozvláštnit” svůj set. Doba jde dopředu a myslím, že to je normální přirozený vývoj.

 Jaký je tvůj vzkaz, ať už známým, nebo méně známým producentům, kteří na sobě tvrdě pracují a snaží se lidem nabízet neotřelou hudbu?

Držte se toho. Pokud skutečně milujete hudbu, nikdy vás nezklame, bude s vámi vždycky, ať už ve zlých nebo dobrých časech. Pokud ji děláte jenom pro peníze a pozlátko slávy, nikdy nebude šťastní. Hudbu jsem dělal i před tím, než mi vydělala peníze a budu ji dělat, i když už z ní nevydřu ani penny. Makejte na sobě a nechte věcem volný průběh.

 A co pár posledních slov lidem, kteří právě teď poslouchají tvoji hudbu na úvodním releasu Shadow District?

Díky za stažení a za poslech. Doufám, že jste si to užili a že vás poslech v určitém směru inspiroval. Moje hudba vychází jen z čisté lásky a poznání hudby, takže pokud se někomu líbí stejně jako mně, je to pro mě divný a zárověň nádherný pocit.  

Web: www.shadowdistrict.net
Myspace: www.myspace.com/shadowd1str1ct
Idj: www.idj.cz/shadow-district

 

 
 
 
K tomutu článku není diskuze.

 

Hledat
Partylist

(c) 2024 Undergroundcity.cz