Navigace:
O párty a akcích se dozvídám
12.12.2016
Imagination Festival 2016 foto report
Koncem listopadu se v holešovickém Veletržním paláci uskutečnilo další pokračování úspěšného...
25.2.2015
Support Your Local Djs vol.3 první video!
Minutové video z poslední Support Your Local Djs vol.3, která se uskutečnila v music clubu Anděl 21.2.2015. Zahráli...
3.2.2015
Fotky Smoking Fast Fingers Buena Vista Plzeň - A.Skillz
Druhé kolo 2.ročníku mistrovství ČR v balení tabáku proběhlu v plzeňském klubu Buena Vista 21.1.2015 včetně...
Historie freescény 3. díl - Czechtek 1994 - 2006
2.7.2009, čtvrtek, sekce: hudba, autor: [k009], [diskuze]
Když se řekne Czechtek, asi každý z nás ví, co to znamená. V paměti nám nejvíce zůstávají hrůzné události z roku 2005, ale i zbylá historie tohoto největšího teknivalu ve střední Evropě je mnohem bohatší a velmi zajímavá. Proto jsem dal dohromady chronologii všech doposud konaných Czechteků (do roku 1999 nazýváno Freeparty) a doplnil ji o odkazy na reportáže, fotky a přidal jsem i sbírku všech letáků :-) >>>(celý článek)
28.07 - 02.08.1994 Hostomice:
Spiral Tribe a skupina umělců nazývající se Mutoid Waste Company přijíždí do Česka.
Žádná kytara, žádná nostalgie ani snění o budoucnosti. Jen jedno pódium, Robocop a
bizardnosti jak ze Šíleného Maxe. Poprvé se do Česka dostává novodobý rituál plný
industrializace. Na první ročník do Hostomic se sjede zhruba 300 lidí, většinou cizinci. Pro
přítomnou hrstku Čechů se tato událost stává mezníkem v jejich životech a freescéna v
Čechách se začíná rodit.
26.07 - 28.07.1995 Hostomice:
O tomto ročníku jsem zjistil opravdu málo. Zůčastnilo se ho 300 - 400 lidí a zahrál i první
český sound systém Cirkus Alien.
26.07 - 28.07.1996 Hostomice:
Naposledy v Hostomicích, tentokrát za účasti přibližně 1500ti technařů. Party je stále
skoro bez zájmu jakýchkoliv médií. Na serveru techno.cz jsem objevil pěknou reportáž:
www.techno.cz/party/report/teknival/hostomice96/index-o.htm.
25.07 - 27.07.1997 Stará Huť u Dobříše:
Hudba se valí z reprobeden nepretržitě více jak 60 hodin a více jak 2000 raverů se oddává
teplu a tanci. Festival probíhá pokojně, ale média se o něm již zmiňují na svých
stránkách či webech. I přes klidné předchozí 3 ročníky se festival musí přestěhovat na
příbramsko, neboť Hostimice si ho na svém území nepřáli. Souhrn reportáží, fotografií a
názorů na: http://www.techno.cz/party/rep
ort/teknival/sthut97/index-o.htm.
30.07 - 04.08.1998 Stará Huť u Dobříše:
Na místo se sjíždí více jak 3000 technařů. Policie pouze pasivně monituruje situaci a
dohlíží nad veřejným pořádkem v Huti a blízké Dobříši. Zájem médií stoupá, ale
zpravodajství jsou pozitivního charakteru. Reporty jsou na techno.cz zde a zde.
30.07 - 04.08.1999 Hradčany u Ralska:
Pozemek patřící vojenským lesům, s.r.o. Privum, obci Ralsko a leasingové společnosti byl
dočasně "obsazen" za tichého souhlasu zástupců českolipského kraje a krajského
velitelství PČR, na základě ústní "gentlemanské" dohody. Komunikace mezi
organizátory a policií je bezproblémová. Na teknival se sjelo opět o zhruba tisíc lidí více,
a to cca 4000. Nalezené místo na bývalém vojenském letišti bylo naprosto ideální pro
podobné obří akce.
Report a pár fotek na www.sho
w.idnes.cz.
28.07 - 02.08.2000 Lipnice:
Pozemek patřící soukromé zemědělské společnosti byl nelegálně obsazen. Párty se
účastilo přibližně 5000 účastníků a policie nezasáhla, i přesto vyvíjela silný tlak a
atmosféra byla celkem stísněná, tomu přispělo i všudypřítomné bahno. Nakonec Czechtek 2000
vyústil v nenávistnou mediální kampaň a trestní obvinění pro jeho zdánlivé
"organizátory". Několik fotek na www.zpravy.idnes.cz/
foto.asp?c=A000731105021hudba_itu&r=hudba
27.07 - 30.07.2001 Doksy/Ralsko:
Opět obsazený pozemek, tentokrát obecní. Policie brání příjezdu prvních účastníků,
umísťuje značky "zákaz vjezdu" a následné pokutování (min. 500,- Kč), zatarasuje
dalších příjezdové cesty pokácením zdravých stromů (!!!). Akce je na žádost starosty (bez
nějakého právního opodstatnění) ukončena v neděli odpoledne a v pondělí ráno policie
nenásilně vyháně poslední uklízející účastníky, kterých se sjelo kolem 12000. Pódií 30
- 40. Report na www.hypno.cz/cztk.html a fotky na http
://berrosch.freetekno.cz/gallery/index.php?view=thumb&dir=./teknou/CzechTek_2001.
26.07 - 31.07.2002 Andělka:
Do Andělky se sjelo už 20000 účastníků. Pozemek byl řádně pronajatý. Policie byla v
pohotovosti, ale neměla důvod zasahovat. Velmi pozitivní byl přístup starostky. Jednalo se o
přelomový Czechtek - poprvé se nehrálo z většiny hardtechno a acid, ale nastoupil i jungle,
hardjungle a i pomalejší psytrance, deep house a reggae. 47 soundsytémů zajistilo dostatek
rozmanité hudby a po předchoduích dvou ročnících se jednalo o velmi poklidný teknival. Report
na www.hypno.cz/cztk.html a fotky na www.aphrikkaphotoz.wz.cz/photoz/photo
cztek02.htm.
25.07 - 03.08.2003 Ledkov u Kopidlna:
Velmi zmedializovaný Czechtek. V noci ze soboty na neděli se na teknivalu pohybovalo až 40000
lidí. Nechutné stánky s občerstvením za nehorázné ceny (např. 1,5 l perlivé vody za 50.-
Kč), které nepatřili žádnému sound sytému ani performaci neměli v dějišti co dělat.
Policie pouze akci monitorovala, řídila dopravu a vyhrazovala parkoviště, neboť pozemek byl
řádně pronajatý. Rekordní byl i počet stagí, a to 68. Více v rozsáhlém reportu na www.hypno.cz/cztk.html.
30.07 - 03.08.2004 Boněnov:
Co se týče účasti, tak to byl menší teknival než ten loňský (cca 20000 lidí), ale za to
pohodovější, bez stánků, bez velké medializace. Zúčastnilo se ho 142 soundsystémů z
několika evropských zemí a svou atmosférou připomínal první ročníky tohoto teknivalu.
Jedinou nepříjemností bylo jeho ukončení Policií ČR, jejíž zásah v síle 800 těžce
vyzbrojených mužů, 3 vodních děl, slzného plynu a policejního vrtulníku byl zcela
neadekvátní situaci. Důvodem byly nejasné majetkoprávní poměry ohledně pozemku. Report na www.hypno.cz/cztk.html + fotky na www.eskan
oizze.com.
29.07 - 30.07.2005 Újezd pod Přimdou:
Na řádně pronajatý pozemek Policie ČR blokuje cesty a dálniční přivaděč. Dochází k
šíření dezinformací o souhlasu majitele pozemku a následuje zásah ve dvou vlnách s
použitím slzného plynu, vodních děl a těžkooděnců, podle svědků často velmi brutální.
Několik lidí je zraněno tolik, že budou mít trvalé následky. Žádný policista ani velitel
zásahu nebyl potrestán (s výjimkou přeřazení 4 členů pohotovostního oddílu na práci v
kanceláři). Co nejráznější zásah policie doporučil tehdejší premiér Paroubek. Párty se
zúčastnilo asi 5000 lidí, ale mohlo to být o hodně více, jenže další účastníci se na
pozemek nedostali. Informace o průbehu Czechteku 2005 jsou na: www.cs.wikipedia.org/wiki/CzechTek_2005 .
Fotky jsou na www.eskanoi
zze.com.
28.07 - 02.08.2006 vojenský újezd Hradiště - Mašťov:
Po událostech posledního Czechteku se tento Czechtek koná na armádou pronajatém pozemku ve
vojenském prostoru. Teknivalu se účastní zhruba 50000 lidí. Policie ČR pouze dohlíží na
dopravu. Fotky na eskanoiZZe zde a zde. Toto byl poslední Czechtek. Po smutném Czechteku 2005 už nebylo možné najít jinou cestu
než tu, kterou má v rukou stát. A to je zásadní věc pro DIY (do it yourself = udělej si sám)
kulturu. Samotná prapodstata freeparties popírá jakoukoli spolupráci s orgány, protože na
freeparty není organizátor, ale pouze lidé pro lidi. A to je jádro DIY kultury. Žádná
budoucí party se už nikdy nesmí jmenovat Czechtek.
Sbírka všech letáků na Czechteky ke stažení ZDE (rar 1,14 MB).
poznámka: původní článek na eskanoizze 20.03.2007
Oficiální stránky festivalu:
(sbalit článek)<<<
Historie freescény 2. díl - Tajemství čísla 23 +...
16.6.2009, úterý, sekce: hudba, autor: [k009], [diskuze]
V druhém díle seriálu o historii freescény se budeme věnovat především symbolice čísla 23 a spirále. Stačí zajít na nějakou freeparty a dvacettrojku vidíte všude, na reprobednách, na dodávkách, ještěři (výraz pro mladého návštěvníka freeparty) ji mají fixem napsanou na kšiltovce... Ale proč? >>>(celý článek)
Všichni se tváří, že vědí. Když nevědí dělají, že vědí. A opravdu jich většina neví. Přiznám se, dlouho jsem také nevěděl a myslel jsem si, že pravdou bude jedna z těch profláklých verzí, jako např. "23 = too free". Ale proč se Spiral Tribe dostali právě k dvacettrojce nemá s těmito verzemi moc společného.
S číslem 23 poprvé přišli R. Shea a R. A. Wilson v trilogii "Illuminatus", kterou napsali v letech 1969 až 1971. Pro ty, co nevědí, jedná se o americké anarchisticky laděné spisovatele. Knihy mají konspirační námět, plný tajných organizací a mystických náboženských kultů, odehrávající se v 80. letech v USA, míchá se zdrcující vážností všechny záhady, provázející lidstvo od jeho počátků dohromady. Od tajných služeb, templářských rytířů a kultu uctívačů bohyně matky vedou nitky konspiračních sítí až k tajemné sektě iluminátů, jejíž kořeny sahají až do věku Atlantidy. V ději se číslo 23 objevuje běžně a je jím označován bůh chaosu.
Dále je zde hudebník Genesis P-Orridge, zakladatel nejkompromisnější kapely všech dob Throbbing Gristle. Tato kapela se dá považovat za stvořitele industrialu a průkopníky šumu a chaosu v hudbě. Ano, přesně tak, chaosu. Později se stává Genesis P-Orridge kapelníkem uskupení známého jako Psychik TV, avantgardní pionýři acid parties konce 80.tých let.
V roce 1976 začíná pracovat Bill Drummond ve sci-fi divadle Kena Campbella. Jedním z prvních představení, na nichž Drummond u Campbella pracoval, byla adaptace sci-fi bestselleru Illuminatus! Tam objevil magičnost čísla a jakožto symbol chaosu ho přivádí k dokonalosti, když v roce 1987 společně s Jimmym Cautym zakládá projekt The JAMS, který o pár měsíců později nese název The KLF. Tento projekt dobil špičky hitparád MTV a vzápětí ukázal jak na komerční a konzumní hudební průmysl kašle. Na předávní cen Brit Awards 1992 je s nimi na podiu heavymetalová kapela Extreme Noise Terror. Drummond do mikrofonu pronáší slavná slova "This Is Television Freedom" a začíná peklo. Členové ENT mlátí do nástrojů, jejich dva zpěváci přes sebe řvou, zatímco Drummond do mikrofonu huláká slova, která jsou vše, jen ne původním textem skladby. Na záběrech do publika je jasný zmatek: sakra, měli přece hrát tu skvělou skladbu, co známe z MTV? Během druhé sloky se Drummond na malou chvíli při pohledu na diváky neudrží a vyprskne smíchy, pak se ale sebere a zbytek skladby dohuhlá. Vzápětí zmizí v zákulisí, a když se znovu objeví, má v puse zapálený doutník a v ruce samopal. Chvíli se apaticky pohupuje, pak zvedne zbraň a začne do publika střílet slepými náboji. Na konci skladby padá opona a do nastalého ticha se ozve předtočená věta: "Dámy a pánové, The KLF právě opustili hudební průmysl." Na oficiální after party nechají jako dar organizátorům doručit uříznutou ovčí hlavu a dva kýble ovčí krve. Vzápětí Drummond a Cauty rozpouštějí The KLF a o několik měsíců později smažou mastery skladeb, které vytvořili, aby nemohly být již nikdy vydány. A to je teprve začátek... 23.8.1994 se seberou s vydělaným milonem liber do Skotska a před televizní kamerou jej spálí v krbu. Pak podepíší dokument v němž se zavazují 23 let nepromluvit o projektu spálených peněz :-) The KLF předvedli hudební chaos, provokaci, ale i svobodu, která nemá v historii obdoby. Ve svých skladbách samplovali šlágry od Abby a podobných skupin a na pódiu provokovali. Co vydělali spálili... Avšak zapsali se do histroie stylem definovaným jako New Beat a položili tím základy raveu a později i hardcoru.
Video z Brit Awards 1992 (Bill Drummond + Extreme Noise Terror + KLF), kde zazní slavná slova "This Is Television Freedom":
Ale vraťme se opět o pár let zpět. Genesis P-Orridge přitáhnul do Anglie acid house a potkává lidi ze Spiral Tribe. Myšlenka mystického čísla 23 byla tak silná, že celý sound system nakazila. A třeba taky z toho důvodu, že jedny z prvních parties se pořádali kolem silnice M23.
To je v podstatě vše, možná to není do detailu vysvětlené, ale sám sem víc nevypátral a za případné nedostatky se omlouvám.
Spirála:
Spirála je často používaný keltský symbol a vyskytuje se v mnoha variacích. Její pravý význam není jistě znám, ale mnoho takových symbolů se našlo také v Irsku a ve Francii. Předpokládá se, že symbolizuje cestu z vnitřního světa k vnější duši nebo do vyšších duševních úrovních; představuje růst, rozšíření a vesmírnou energii, to závisí na kultuře, která ji použila. Ve starověkém Irsku se používala jako symbol slunce. Symbolem Spiral Tribe a později i celé scény se stala právě spirála.
Manifest Spiral Tribe:
Neznámé je jediným zdrojem nových vědomostí.
Systémy zajišťující naše přežití, jsou organické.
Abychom mohli obnovovat buněčné stěny, je třeba dělit a násobit.
Staré bariéry padají, starobylé pilíře se hroutí a nové struktury vznikají na jejich
místě.
Každá nová generace rodí tu následující.
Staré dává vzniknout novému.
Žijeme v momentu nekonečné proměny,
propojujícím minulost, přítomnost a budoucnost.
Cílem našeho snažení je objevovat neustále se měnící horizont.
Průběžně zavádět nové parametry, prozkoumávat a zabezpečovat každý nový stupeň,
kterého dosáhneme.
Naším úkolem je zničit tu lhostejnost, která je zopdpovědná za zánik životní síly na
naší planetě.
Naším cílem je pozitivně motivovat lidi a národy.
Je čas probudit planetu ze spánku!
Tento krok za dokonalostí, využívající nejmodernější digitální technologie,
zkombinované s organickými životními systémy má sílu mohutně otřást lidskými smysli a tak
poskytnout
ten chybějící kousek energie, potřebný kvantový skok z pozemského na mimozemské vědomí.
-Spiral Tribe-
poznámka: původní článek na eskanoizze 26.09.2006
Užitečné odkazy:
www.throbbing-gristle.com
www.klf.wz.cz
www.spiral-tribe.org
Příště o legendárních festivalu Czechtek a o jeho historii...
(sbalit článek)<<<
Před třemi lety jsem napsal několik článků o historii freescény, která je dnes obzvláště v Česku hodně masovou záležitostí a přesto mnoho lidí ví o jejím prapůvodu velmi málo. Proto jsem se rozhodl články znovu zveřejnit, i přesto, že se tyto informace na mnoha místech internetu dají najít. Dnes se budeme věnovat vzniku freescény. >>>(celý článek)
Většina věcí, či stylů má svůj prapůvod již v dobách dávno minulých. Stejně tak i freescéna. Když pominu tyto doby dávno minulé jako starověk, středověk a kočovné kmeny těchto časů, začneme pouť na Jamajce v polovině minulého století. Tam se objevují vůbec první znaky, které jsou typické pro současnou freescénu.
50. léta 20. století na Jamajce:
Všechno to začíná zhruba v polovině 20. století na Jamajce. Je to vůbec první země na
světě, kde se objevili soundsystémy. Význam tohoto slova se ani za desítky let příliš
nezměnil. Stále jde o kočovný spolek hudebníků a jejich mobilního zvukového systému. Na
Jamajce dosahovali tyto soundsystémy neobyčejné popularity a jejich dopředu ohlášený
příjezd byl vždycky netrpělivě vyčkáván, jednalo se totiž o společenskou událost.
Tehdejší soundsystémy byla většinou jen chatrná vozítka opatřená základní zvukovou
výbavou. DJ (na Jamajce se mu říkalo selector) pouští nahrávky, které dokresluje
nejrůznějšími efekty jako echo nebo reverb a MC (na Jamajce se mu říkalo DJ) ho svým
frázováním doplňuje. Hudba, kterou tyto soundsystémy produkovali byla zásadním způsobem
ovlivněna americkými umělci Jako Roy Brown nabo Fats Domino. Soundsystémy hrály i důležitou
politickou roli. Zpěváci se mnohdy ve svých vystoupeních kriticky vyjadřovali k tehdejšímu
politickému dění.
Anglie - začátek 70. tých let 20. století:
Davy mladých lidí pracujících v továrnách se každý víkend scházejí na podivných místech
aby se pomocí hudby a drog odreagovali od monotónního života tráveného za výrobními pásy.
Něco podobného se ještě v Anglii zopakuje zhruba za 25 let. Ovšem to je vše, co má s
budoucím raveem tato scéna co společného. Tito lidé, říkající si "Northern Soul" neměli
žádné hvězdy, neprodukovali nahrávky. Nic jako typický "Northern Soul" totiž neexistovalo.
Jediné hvězdy byli zapadlí umělci a tehdejší DJové, kteří jejich nahrávky zpětně
objevovali. Tato scéna žila z hudby neúšpěšných Amerických kapel, které se nedokázali
prosadit v hudebním businessu. Tehdejší DJové neobjevovali nové postupy, nýbrž se ponořovali
stále hlouběji do historie a díky tomu i samotnou scénu zahubili. Toto podivné období trvalo 8
let a bylo předzvěstí nových začátků, které se v Anglii začnou klubat koncem 80. let.
Přelom 80. tých a 90. tých let 20. století v Anglii:
Droga extáze se se dostala do Evropy zhruba v polovině osmdesátých let a měla velmi důležitý
vliv na expanzi taneční hudby do Evropy. Zatímco se komerční část taneční scény začíná
v Anglii hrát v klubech (tedy Detroit techno a house z Chicaga), v Anglii vzniká úplně nový
taneční styl pojmenovaný celkem nešťastně "acid house" (přestože se Paul Staines snažil v
rámci kampaně "Freedom To Party Campain" vysvětlit, že to s drogami nemá co společného,
taneční hudba je od té doby odcejchována) a hlavně rave. Bez extáze by se asi nový životní
styl v Evropě vůbec neprosadil, spíše by zůstal okrajovou záležitostí. Už to nebyly malé a
větší kluby, kam se tehdější průkopníci raveu vydávali, ale velké haly a odlehlá místa v
přírodě (podobně jako kdysi "Northern Soul"). Z párty se stal rituál a pro mnoho lidí i
životní styl. Vznikají skupinky lidí, kteří kočují s aparaturou zemi, zdarma hrají a
performují (stejně jako v padesátých letech na Jamajce). Vzniká DIY kultura (Do it yourself -
udělej si sám). Seskupuje se i soudsystém tohoto názvu a hlavně legendární Spiral Tribe.
Koná se jedna velká rave party za druhou a na masovosti se stupňuje.
V roce 1992 uspořádala tlupa DIY benefiční akci "Hackney Homeless People´s Festival" v
Clissold parku pro bezdomovce v okolí Londýna. Základní složení bylo 5 velkých pojízdných
systémů, dvě cirkusové arény, výstava obrazů a soch, žongléři, polykači ohně, dětský
koutek a dále nespočet malých soundsystémů. I přes nepřízeň počasí se sjelo přes 10000
lidí. Do té doby se freeparty jevili očím veřejnosti v tom nejhorším světle a většina
společnosti je házela do jednoho pytle s feťáky a vandaly. Po této akci však vše bylo jinak a
vypadalo to, že freeparty již nic nezastaví. Party se konali všude a pořád a jejich atmosféra
byla neuvěřitelná. Scéna expandovala současně i v Indii. Na starém kontinetě však bylo
stále vše terpv před svým zrodem.
Konec nevinnosti:
Bylo jen otázkou času, kdy se britská vláda rozhodne tuto společenskou revoluci regulovat.
Začali se objevovat první zákony omezujícící volné rave párty. Spiral Tribe uspořádali
svoji první party u Stonehenge u příležitosti letního slunovratu a od té doby na různých
místech celé Británe, hlavně však v okolí dálnice M23. Na jejich párty do Castlemortonu se
sjelo ještě v roce 1992 cca 25000 lidí oddat se na více jak 100 hodin do rukou Djům a extázi.
Britská vláda soundsystém exemplárně potrestala - 13 členů zatkla, zabavila aparaturu a
zkonfiskovala auta. Následoval soud a členům Spiral Tribe hrozila pokuta 10000 liber nebo dokonce
i vězení. Vše se vleklo až do roku 1994, kdy obžalovaní museli být propuštěni pro
nedostatek důkazů. Soudní řízení stálo vládu 4000 liber a aby se nadále zabránilo
podobným ztrátám, byl uzákoněn "Criminal Justce Art" (zákon zakazující freeparty).
Následkem byl odchod řady soundsystémů z Anglie do zbytku Evropy či Indie a taneční scéna se
opět začala přesouvat do klubů, které se měli lépe postarat o uživatele extáze. Měli jim
zajistit dostatek pitné vody a klimatizace. Přijetím "Criminal Justice Art" končí doba
nevinnosti. Velká část taneční scény je od té doby pod kontrolou nejen hudebního průmyslu,
ale i zákona. Od poloviny 90. tých lze pozorovat, jak taneční hudba v Anglii pomalu opouští
status alternativy a nechává se vstřebávat, pro vládu přijatelným a hlavně výdělečným
středním proudem.
1993 - Česká republika:
Soudsystémy z Anglie expandují do Evropy. Země jako Francie nebo Česká republika prožívají
co se týče acid housu, raveu či techna svůj pravěk, o ostatních zemích ani nemluvě. Do
Česká republiky přijíždějí dva členové dnes již neexistujího soundsystému Technical
Support a stávají se věrozvěstmi undergroundového techna. Do té doby se u nás konala pouze
vůbec první house párty v ČR v klubu U Melouna v Praze (pořádáná belgikými DJs) a pár
house párty v klubu Miš Maš v Praze na Letné. Martin a Joss z Technical Support chtějí
pořádat párty, ale nemají dostatečné vybavení a přiznejme se 2 členové pro soundstém je
beztak málo. V té době je jistý squat na Landrovce a v něm pár pankáčů chodících do klubu
Roxy. Setkávají se s nimi Martin a Joss. Slovo dá slovo a jak Martin říká: "Snažili jsme se
je přesvědčit o tom, že techno není to samé jako house music nebo disco, takže jsme je
pozvali do Bibity a na první Hostomice. Myslím, že ale hlavně až pak na Cibulkách se do toho
zažrali, protože pak odjeli někam do Francie...."
Na první ročník Free festivalu do Hostomic v roce 1994 (později Czechtek), který pořádají
Spiral Tribe se sjede zhruba 300 lidí, z nichž většinou cizinci. Pro přítomnou hrstku Čechů
se tato událost stává mezníkem v jejich životech a freescéna v čechách se začíná rodit.
Konají se první techno párty na Cibulkách a vznikají další nové soundsytémy.
Současnost:
Dnešní freescéna je masovou záležitostí a pro některé jedince bohužel i výdělečnou (což
popírá logiku slova "free"). Na freepárty můžeme slyšet nejrůznější elektronické i
neelekronické hudební styly. Např. techno, hardtekkno, hardcore, acid, jungle, drum´n´bass,
breakbeat, house, psytrance, electro, speedcore, breakcore a třeba i reggae.
Poznámka: původní článek na eskanoizze
25.10.2006
Zdroje: Trip, Tripmag, Phonique, internet, friends
Sound system Spiral Tribe na festivalu Fontainebleau ve Francii v roce 1995:
Příště (za dva týdny) o tajemném čísle 23 a o spirále...
(sbalit článek)<<<