Navigace:
O párty a akcích se dozvídám
12.12.2016
Imagination Festival 2016 foto report
Koncem listopadu se v holešovickém Veletržním paláci uskutečnilo další pokračování úspěšného...
25.2.2015
Support Your Local Djs vol.3 první video!
Minutové video z poslední Support Your Local Djs vol.3, která se uskutečnila v music clubu Anděl 21.2.2015. Zahráli...
3.2.2015
Fotky Smoking Fast Fingers Buena Vista Plzeň - A.Skillz
Druhé kolo 2.ročníku mistrovství ČR v balení tabáku proběhlu v plzeňském klubu Buena Vista 21.1.2015 včetně...
Po necelých 3 měsícíh příprav 30. Apokalypsy vám přinášíme jednu z nejzásadnějších informací, a to časový rozpis vystoupení na dvou pódiích.
>>>(celý článek)
O tom, že jubilejní 30. díl Apokalypsy bude skutečně oslavou jak má být, nesvědčí pouze výpis vystupujících umělců. Prozradíme vám, že hlavní podium, které bude označovat „něco mezi nebem a zemí“, si budete moci užít, jako nikdy dříve. >>>(celý článek)
První velkou novinkou jistě bude, že firma Livela, která zajišťuje technologii LED, nám
potvrdila pojízdný systém LED panelů, který, troufáme si tvrdit, bude na taneční akci v ČR
vůbec poprvé. Ano, LED panely, na které jste posledních pár dílů Apokalypsy zvyklí, se budou
hýbat ve svých kolejích a to tak, aby finální efekt pojízdných LED panelů vytvořil
celistvou stěnu a zakrylo se tak celé pódium LED obrazovkami – efekt pro návštěvníky
bude vskutku nevídaný a hlavně - celé pódium bude tímto působit jako „brána“
mezi tanečníky a vystupujícími. K tomu přidáváme 2 kamerové přenosy z hlavního podia a
virtuálního „MC-ho“ – spojení zvuku a vizualizace.
Při „otevřeném“ pódiu naopak vynikne diamantové pozadí z dílny dekoratéra
Jiřího Milfajty, který má celou designovou stránku hlavního pódia na starosti.
Sami jsme se byli na připravovanou diamantovou scénu podívat v městském divadle a musíme
uznat, že v kombinaci s "inteligentním osvětlením" tato stěna vytváří nevídané
efekty, jako je tekoucí voda, hořící stěna či pohled do "krystalové pokladny".
Pokud přidáme plnobarevné lasery z dílny Ministry, ozvučení systemém NEXO, dostáváme ten
obraz, který si budete z 30. dílu Apokalypsy určitě pamatovat.
O designu a funkčnosti scény Vás také přesvědčí http://www.vimeo.com/1930027
Externí ozvučení na Apokalypse dostává také druhé podium a to konkrétně
systémem NEXO - věříme, že druhé podium se tak stane plnohodnotné a kvalitní, zkrátka
budete si ho moci lépe užít :)
Amok shop předprodejním místem Citadely a Apokalypsy - zavedený a pravidelný
partyshop Apokalypsy bude také nabízet vstupenky na Citadelu FlashBack (23.1.2009) a Apokalypsu 31
(20.2.2009), a to za bezkonkurenční ceny. Neváhejte, chcete-li ušetřit!
Cd Apokalypsa MP3 ZDARMA - přesně 2000 ks CD Apokalypsy obdrží prvních 2000
návštěvníků, a to jak u vstupu pro předprodeje, tak u hlavní poklady Bobycentra. Na CD jsou
záznamy z vystoupení Misi Salacove a Dje Jerryho z akce Recapitulation, Michal Poliak zde dává k
dispozici své první LIVE vystoupení z akce Apokalypsa Techno Congress.
Vstupenky na místě - vstupenky na místě budou k dispozici za 549 CZK,
avšak doporučujeme zakoupit vstupenky v předprodeji, je to levnější a máte 100% jistotu, že
zažijete 30. Apokalypsu, na kterou se bude ještě dlouho vzpomínat.
Klimatizace – pro všechny, kdo mají obavy, že na Apokalypse bude jako
„v sauně“, máme dobrou zprávu. Bobycentrum zainvenstovalo nemalou část finančních
prostředků do úplně nové, velmi výkonné klimatizace, která zaručí vynikající a čerstvý
vzduch v hlavní hale Laser Show Hall. Dalším odvětrávacím prvkem bude postupné otevíraní
střechy Bobycentra a my pěvně věříme, že vzduch v Bobycentru bude příjemný a akorát.
Úklidová četa - během noci se budeme snažit odnášet odpadky, uklízet stoly
- ovšem nejvíce oceníme, když budete využívat nové odpadkové koše a budete se chovat
důstojně a slušně.
Vstup - Areál Bobycentra bude otevřen návštěvníkům 21.11.2008 od 19. hodin, kdy se
rozběhne hudební
produkce DJs na hlavním podium, ve 21:00 startuje druhé podium. Akce Apokalypsa končí v 8:00
ráno.
Oficiální after party - After party začíná hned po skončení akce v tradičních
prostorách klubu Perpetuum na Rooseveltově ulici za účasti těchto DJs: Jay Beck, Lucasch,
Milhaus, Peter Wunsch.
Upozornění - upozorňujeme všechny pořadatele a majitele klubů, že na
Apokalypse Jubileum je zakázáno vylepovat reklamní plakáty, avšak je povoleno vnášet
reklamní letáky, které můžete samplovat přímo lidem!
V případě porušení těchto pravidel bude naše úklidová četa okamžitě jednat a všechny
vylepené tiskoviny budou zničeny.
Jak se dostat do Bobycentra? Autem - z centra Brna směr na Lužánky. Tramvají -
od hlavního vlakového/autobusového nádraží tramvají č. 1, 6 nebo 7, směr Lužánky.
Vystoupit ve stanici "Hrnčířská" a dále pěšky dle mapky. Autobusem - od
autobusového nádraží Zvonařka se lze k Bobycentru dopravit autobusovou linkou 67, zastávka
Sportovní.
Výherci a akreditace - Pokud jsi výherce soutěže či akreditovaný, použij
zadní vchod u fotbalového hřiště. Akreditace a výhry soutěží se budou vydávat proti
občanskému průkazu, takže si ho nezapomeň.
Backstage Pro akreditované, média, výherce soutěží a support máme informace o rozdělení
VIP, fotopasů a free vstupů. VIP slouží do zadní části podia, avšak pouze do označené
zóny. Fotopas slouží pro vstup do všech prostor Bobycentra, včetně zázemí DJs a je to
jediný "doklad", se kterým se může odcházet z akce ven a zpět. Free vstup slouží
stejně jako zakoupený lístek.
Jak opustit Apokalypsu? V případě opuštění akce ztrácíte možnost se
bezplatně vrátit zpět, a to i v případě, že jste majitel VIP vstupu (výjimkou tvoří pouze
Fotopass) - bezpečnostní služba Vás pustí s VIP zpět na akci pouze v případě, že Vám ji
sama správně "nainstaluje". A jaký je k tomu důvod? Je to jedno z dalších
bezpečnostních opatření proti pochybným osobám, které se na Apokalypsu dostávají zdarma a
jsme si jisti, že to jsou právě ti, kteří znepříjemňují druhým dobrý dojem z akce.
Jak dlouho bude v provozu hlavní pokladna? Další organizační
"změny" se budou týkat také hlavní pokladny Bobycentra, která bude tentokrát v
provozu do druhého dne, tedy do 22.11.2008, 7:00 ráno. Tímto dalším bezpečnostním opatřením
chceme zamezit všem dalším "nežádaným" hostům, kteří Apokalypsu v brzkých
ranních hodinách záměrně navštěvují zdarma. Toto opatření platí také pro vchody pro
předprodeje a akreditované.
Kontrola u vstupu - rádi bychom Vás požádali, aby jste z ohleduplnosti vůči
prostorám Bobycentra zanechali své žvýkačky raději doma. Jak už jsme se dříve zmiňovali,
žvýkací guma poškozuje podlahy Bobycentra. Majitelé pak mají velké problémy s jejich
odstraňováním a žvýkačky pak mohou být bohužel důvodem k zamítnutí dalšího pronájmu na
akce, jako je Apokalypsa. Je to tedy ve vašem vlastním zájmu :-). Dále Vás prosíme, aby jste
předložili naší kontrole platný lístek - lidé u vstupu budou dbát velmi zřetelně na jeho
pravost. Tím chceme upozornit na to, abyste nekupovali vstupenky od jiných zdrojů, než jsou
námi určené. Také bychom Vás chtěli požádat o trpělivost při osobních prohlídkách -
věřte, že je to pro bezpečí nás všech.
Šatny - veškeré věci, které budete během průběhu celé akce nutně potřebovat, si
vezměte dovnitř. V zájmu Vaší bezpečnosti chceme však požádat, abyste si vše ostatní
odložili do šaten, kde se Vám věci neztratí a sami tak předejdete zbytečným
nepříjemnostem, které hlavně ráno nejsou příjemné.
Securitas Boby - pověřili jsme vyškolenou bezpečnostní službu, aby se celou
dobu konání akce starala o Vaši bezpečnost a hladký průběh party. Jedná se o hlídací
službu Bobycentra. V případě jakéhokoliv dotazu a požadavku je kontaktujte - jsou tam pro
vás!
Těšíme se na vás 21.listopadu, oslavíme spolu 30. díl Apokalypsy jak se sluší a patří!
A nezapomeňte, dne 19.11.2008 máme pro vás TimeTable! (sbalit
článek)<<<
Kdo ve druhé polovině 90. let objevil sílu a moc perkusívního techna, uznával za absolutní špičku pouze jedno jméno: Adam Beyer. A v souvislosti s ním tehdejší znalci vyslovovali jedním dechem zaklínadlo, které znělo: Drumcode. Bylo by hodně podivné, kdybyste žádný z těchto pojmů nikdy nezaslechli, ale malé osvěžení nikdy nezaškodí. Seznamte se nyní blíže s králem švédské oceli a navštivte v předstihu jeho království, které vám představí v listopadu na jubilejní 30. Apokalypse. >>>(celý článek)
Beyer a pak ti ostatní
Beyer rozhodně není jediný zástupce silné “švédské školy”, ovšem už řadu let až do současnosti patří mezi nejznámější po celém světě. Když se řekne Beyer, myslí se specifický zvuk a postupy, které se od dob prvních věhlasných vinylů Drumcode snaží téměř všichni více či méně úspěšně napodobit. Zatímco další slavný švéd Cari Lekebusch je považován za zakladatele švédské školy, Beyer pak za toho, který kvalitou svých tracků zvedl laťku pro ostatní producenty hodně vysoko. Samozřejmě není tajemstvím, že Beyer a Lekebusch jsou dávní kamarádi, což se také odrazilo na vzájemné spolupráci a společných projektech. Další důležité jméno je Peter Benisch, který od začátku vydával společně s Beyerem a také jejich společný kamarád Joel Mull. Stockholmská klika může začít drtit světovou techno scénu.
Zrod legendy
Adam Beyer se narodil v roce 1976, v raném dětství poslouchal hard rock (kapelu Kiss a další) a obdivoval krásu lesklých černých placek, které se daly ve Stockholmu pořídit. Vnímá v té době se rodící rapovou a hip hopovou scénu a zároveň s ní je uchvácen novým zvukem stylů house či acid a nahrávek, které znějí ve speciálních rozhlasových pořadech. Náhle také poznává novou italskou a britskou taneční scénu, která do Švédska dorazila na přelomu let 1987/88 s nezávislými rádii. V té době Adam hraje na bubny a nový zvuk elektronické klubové scény ho uchvátil.
Začátek tvorby
Beyerova první deska vyšla v roce 1994 na acid a hard trance labelu Direct Drive, pod pseudonymem Slaughterhouse zde ve spolupráci s Peterem Benischem a Joelem Mullem vychází EP s názvem Swed. Pikantní na tomto releasu je fakt, že umělci za něj údajně dosud nedostali zaplaceno, protože label skomíral a brzy skončil činnost. Hned v témže roce ale vychází Beyerovi další dva vinyly. Pod pseudonymem Syncapator je to EP s názvem Bifrost na labelu Liquid records a release Quaternary EP - již na Planet Rhytm, opět s Peterem Benischem a opět ve stylu velmi tvrdého acid trance, tentokrát pod pseudonymem Genecom. Tím je éra trance u konce a Beyera pohltí techno.
Pozór, jdou k vám Drum kódy!
V roce 1995 vychází na Planet Rhytm dvanáctipalec Drum Codes 1, pod kterým je podepsán Beyer a Lenk. Jedná se o čistokrevné techno s přelomovým zvukem, nekompromisně perkusívní a repetitivní, často označované jako DJ tool, tedy v podstatě neměnná kompozice určená k hrátkám za gramofony. Následujícího roku vychází EP Compressed již na Beyerově značce Drumcode. Rodí se švédský styl, který na několik dalších let ovládne celosvětovou techno scénu. Tento vinyl patří k těm, které hrávají snad všichni techno DJs včetně veteránů i nováčků naší domácí scény ještě několik let po vydání se stále stejným úspěchem. Beyer pokračuje vydáváním u Planet Rhytm a Primate records, na svém labelu Drumcode dává prostor nejen svým švédským kolegům (Lekebusch, Lenk, Mull, Krome), ale všem producentům, kteří vyznávají nekompromisní tvrdý techno sound. K nejlepším techno počinům vůbec se dá řadit například Drumcode „osmička“ Chasm EP producenta Olivera Ho. Adam Beyer vydává svůj albový debut s názvem Decoded LP v roce 1996 na Planet Rhytm.
Beyer, učitel perkusí
Sám Beyer cítí potřebu vydávat kromě surového nekompromisního techna i jemnější a poslechově náročnější kompozice, proto roku 1997 zakládá sublabel Code Red, kam umisťuje více koncepční a ucelené tracky (např. slavné Remainings EP). V následujících letech jeho popularita raketově stoupá a začíná cestovat po celém světě. Sláva mu ovšem nestoupá do hlavy a proto podporuje i své kamarády a svět zachvacuje tzv. „švédská vlna“. Všichni chtějí hrát jako Beyer a snem každého producenta je svořit něco, co by alespoň „znělo jako Drumcode“. V roce 1998 vychází Beyerovi další slavný vinyl This Is Code Red (track B2 má na svědomí Marco Carola). Vychází najevo, že italští a švédští producenti k sobě mají ve své tvorbě hodně blízko a tomuto spojení se začíná přezdívat „italsko-švédská mafie“. Hlavními znaky jsou hutná a energická basová linka, originální a zajímavé zvuky bicích, neotřelé a dosud neslyšené aranže. Adam Beyer zakládá další label s názvem TrueSoul. Zde míní vydávat ještě ucelenější kompozice než na Drumcode či Code Red. Vychází zde slavné LP Ignition Key a prostor dostávají mimo jiné např. Henrik B, Alexi Delano, Par Grindvik či Cirez D. Sám Beyer vydává široký rozptyl taneční klubové muziky pod pseudonymy Conceiled Project, Mr. Sliff či Mould Impression.
DJ Adam Beyer
V roce 2000 se koná legendární pátý díl Orion Hall ve skladišti v Brně-Slatině, kde
hlavní hvězda Adam Beyer svým setem totálně rozseká naprosto všechny přítomné. O této
události se mluví ještě léta a sám Beyer si na ni dokonce vzpomene v rozhovoru o sedm let
později. Jeho technika je jasná: přesně dávkovaným technem ze 3 gramofonů postupně gradovat
atmosféru a ve finále rozdrtit všechny, kteří včas neuniknou z dosahu :-).
Beyer ovšem nehraje pouze techno. Světlo světa spatřují také jeho výborné deep housové mixy
a věrnost svým kořenům dává najevo i produkcí v hip hopovém stylu. Sám k tomu říká:
„Nemám rád jen jediný styl, během let jsem vyzkoušel už hodně "ksichtů".
Kupuju množství desek, které nemůžu hrát při vrcholu rave party, ale rád si je pouštím
jinde a když je možnost, beru komornější akce, kde si můžu střihnout i jemnější
vály.“
Současnost u švédského krále
V letošním roce již počet releasů na Beyerově značce Drumcode přesáhl padesátku (K
dostání jsou např. na serveru BeatPort). Beyera čekají Kristova léta a s nimi přišlo
určité zklidnění, prostor před monotónními smyčkami dostávají více
„písničkové“ skladby, Beyer se znovu nechává inspirovat navrátivším se
detroitským stylem. Naposledy poctil Česko návštěvou v roce 2007 na festivalu Hradhouse, kde
svým setem dokázal, že je mistr minimal techna a ten, který nové trendy nesleduje, ale určuje.
Ačkoli je i u něj znát posun od „tvrdosti a řvavosti“ k vytříbenému minimalismu,
přece nelze prohlásit, že by hrál minimal. Stále je to techno vybavené dokonale pracovitou
basovou linkou, která nenechává nohy na pokoji, podáno v precizním a promyšleném mixu á la
Adam Beyer. Není náhoda, že právě tomuto pánovi náleží pozice headlinera jubilejní
třicáté Apokalypsy. Adam Beyer, otec pumping techna, na to má. Přijďte se přesvědčit 21.
listopadu 2008 do Bobycentra.
Odkazy, které stojí za to navštívit:
vimeo.com/1722644
www.myspace.com/adambeyer
www.discogs.com/artist/Adam+Beyer
www.drumcode.se
www.truesoulrecords.com
(sbalit
článek)<<<
Cristian Varela - Španělský ďábel za čtyřmi gramofony
8.10.2008, středa, sekce: novinky, autor: [PR], [diskuze]
Na jubilejní třicáté Apokalypse bude jedním z headlinerů španělský DJ a producent Cristian Varela. V České republice již odehrál několik nezapomenutelných setů a nyní se vrací, aby dokázal, že patří mezi absolutní světovou špičku za gramofony. Přečtěte si o tom, co vlastně hraje a jakým způsobem dokáže bavit. >>>(celý článek)
O Španělích se říká, že jsou hrdí a emotivní a právě charismatický Cristian Varela je
toho živoucím důkazem. Kdekoli se objeví, způsobí pozdvižení a party pod jeho taktovkou
rozhodně nepatří k průměru, na který lze zapomenout. Třikrát po sobě byl v uplynulých
letech zvolen ve své vlasti nejlepším DJem a uznání od publika se mu dostává v klubech a na
parties po celém světě. Jeho tracky remixují přední umělci elektronické scény a on
sám je podepsán pod remixy lidí jako jsou Jean Michael Jarre,Culture Beat, Speedy J, Ben Sims
nebo Marco Bailey.
Kořeny v umělecké rodině
Varela se narodil roku 1975 v Madridu do umělecké rodiny. Otec, uznávaný španělský divadelní
herec a matka, profesorka baletu, vedli Cristiana od raného dětství k lásce k umění a hudbě.
Varela se učil hrát na klavír a hodně času trávil v divadle. Už jako jedenáctiletý dokonce
skládal scénickou klavírní hudbu pro divadlo. Na přelomu 80. a 90. let se dostal do kontaktu s
tehdejší elektronickou scénou a v této době jej ovlivnili například Vangelis, Kraftwerk,
Front 242, Split Second, Nitzer Ebb či Depeche Mode.
Začátky tvorby
Varelovi ještě ani nebylo 17 let, když složil svůj první hit. Nese název Intruders a
vytvořil jej pro Classical Dance Festival. Skladba zaznamenala úspěch, což Varelu
povzbudilo do dalšího produkování. V roce 1994 vychází na nezávislém labelu D.I.D. první
maxisingl s jeho jménem a trackem El Cigarrito v rytmu veselého techna. O rok později
podepsal smlouvu se španělskou odnoží vydavatelství Sony Music.
Varela a kluby
Už v roce 1992 se Cristian stal rezidentem klubu Porche, kde se v té době hrálo především EBM
a electro. O několik měsíců později následovala další residentura, tentokrát ve velmi
populárním undergroundovém klubu Attica. Hudební produkce v tomto klubu zahrnovala ambient,
house a především techno. V roce 1994 Varela odstartoval vlastní klubovou noc Epsilon Session v
madridském klubu Aire a v témže roce také vyhrál cenu pro nejlepšího španělského techno
DJe. Jeho sláva se velice rychle šíří napříč Španělskem a později celou Evropou a brzy je
velký problém najít v jeho kalendáři volný termín, což se děje prakticky dodnes.
Světový věhlas
Jméno Cristian Varela v polovině 90. let prosáklo až na Britské ostrovy, kde roku 1996 ve
spolupráci s předním britským DJem Chrisem Liberatorem nasazují do éteru Varelův
„Madrid Acid Remix" tracku Control od projektu Secret Hero na labelu Stay Up Forever Rec.
Track rotuje v hitparádách největších londýnských rádií a o Varelovi se brzy dozvídá
široká obec vyznavačů techna. Varela vyjíždí na DJské turné po klubech celého světa.
Live act
V roce 1998 spatřil světlo světa Varelův živý projekt, kdy jeho umění za gramofony doplňuje
trojice bubeníků. A následují famózní vystoupení na obrovských festivalech I love Techno v
Belgii, Awakenings v Nizozemsku, Nature one a Liberty one v Německu, kde hraje vedle Carl
Coxe, Svena Vatha, Richie Hawtina či Dave Clarka. Cristianovo jméno dnes nalezneme i v pořadech
pro televizní stanice MTV, VIVA, Tele5, Antena3, Telemadrid, TVE a další, které poctil svou
ojedinělou show s uměním hry na 4 gramofony, srovnatelným s legendárním Jeffem Millsem.
Varelovou hlavní doménou se stává techno s nakažlivou funky basou a prvky tribalu, kterému
prakticky zůstává věrný dodnes.
Pornographic a další
Varela v té době již vydává množství releasů na uznávaných světových labelech jako
Primate, Planet Vision, Primevil, Elephanthaus, Session atd. Se svým kamarádem, DJem a producentem
Marco Baileym zakládá v roce 2000 populární label Pornographic recods, kde vedle osvědčených
jmen dostávají prostor také mladí a dosud ne příliš známí producenti techna. O rok později
startuje Varela svoji další stáj – Donkeyheads recordings. Zde již rozšiřuje záběr o
house, ambient či electro a představuje svůj houseový pseudonym Carlos Duran. A aby toho nebylo
málo, světlo světa spatřily také nahrávky podepsané jménem Chris Vareland, což není opět
nikdo jiný než náš usměvavý Cristian.
Vlastní produkce
Varela je neobyčejně producentsky aktivní a jeho počiny se dají už delší dobu počítat
rovnou po desítkách. Na svém kontě má nespočet singlů a remixů pod různými pseudonymy či
několik mixovaných kompilací. Varelovou producentskou maturitou se stalo první album New
Electronic Audio / Architectures v rytmu tribal techna, které vyšlo v roce 2000 u Primate Rec. Za
zmínku stojí také mixovaná kompilace More Favorite Tools vydaná pod XXX rec. v roce 2004.
Jedná se vlastně o kus Varelova živého setu, který uvádí svým asi nejznámějším trackem
Your Body Experience. Ten se mimochodem dočkal v loňském roce re-edice vybavené remixy. Letos se
Varela podílel například na remixovém EP Ten na americkém labelu Elephanthaus.
Co můžeme čekat?
Rozhodně ne nudné smyčky nebo monotónní bouchání. Varela hraje vždy na tři nebo čtyři
gramofony a z jeho setů je cítit ryzí nadšení a souhra s publikem. Předvádí dokonalou show,
při které dostává partypeople do varu díky brilantní technice, sršící pozitivní energii a
neustálému úsměvu. Mnozí pokládají Varelu za jednoho z nejlepších DJs vůbec. Rozhodně je
Cristian člověk s darem od Boha bavit lidi a vy se o tom budete moci přesvědčit na vlastní
kůži na 30. Apokalypse Jubileum.
Adresy, které stojí za pozornost:
www.cristianvarela.com – oficiální domovská
stránka
http://www.myspace.com/cristianvarela - profil
na myspace
http://www.discogs.com/artist/Cristian+Varela
a> - víceméně kompletní diskografie.
http://metropolis.co.jp/tokyo/717/clubs.asp -
o spolupráci Varely s japonskými producenty a kluby.
záznam
vystoupení na 6 gramofonů společně s Ben Simsem
(sbalit článek)<<<
Přinášíme vám rozhovor s Michaelem Burianem před jeho vystoupením na brněnské Apokalypse.
>>>(celý článek)
1) Ahoj, na úvod našeho rozhovoru mne zajímá, vzhledem k tomu, že budeš headlinerem druhé stage na Apokalypse, jak se těšíš na brněnské publikum. Hraješ rád v Brně?
Ahoj, do Brna se vždy vracím velice rád. Mám tam hodně fanoušků a vždy tam zažívám nezapomenutelnou atmosféru, takže se opravdu těším.
2) Máš za sebou léto, letní festivaly, než se tedy dostanu ke tvé hudbě, řekni, jak ses měl?
Léto mám moc rád a bohužel je pomalu za náma. Letním festivalům letos nepřálo počasí, ale i přesto jsem si je užil. Myslím, že například Summer of Love byl i přes ne zrovna ideální počasí skvělý. Sluníčka jsem si užil hlavně na Ibize, kde jsem hrál v klubu Amnesia a bylo to fantastické.
3) Výborně, teď tedy ke tvým setům. Prolínáš je s vážnou hudbou…jak to vlastně zní?
Měl jsem už dlouho v hlavě nápad s Vltavou a letos se mi ho podařilo zrealizovat. Podle ohlasu si myslím, že se to povedlo. Myslím si, že vážná hudba má s elektronickou hodně společného a kombinace elektronických zvuků s klasickým nástrojem zní podle mě skvěle.
4) Proč vážná hudba? Máš ji hodně rád?
Poslouchám jak se říká skoro všechno a samozřejmě i klasiku.
5) Čím je pro tebe vlastně hudba?
Možná to vyzní jako klišé, ale je to tak. Pro mě je hudba vším. Žiju hudbou a hudba ovládá můj život, což není vždy úplně dobře, ale je to prostě tak.
6) Dovedeš si představit život bez hudby? O co bys přišel?
Jak jsem již odpovídal v předchozí otázce, hudba je pro mě strašně důležitá a život bez ní si opravdu představit nedokážu.
7) Vím, že od dob, kdy ses jmenoval Elektromajk, a pořádal první Zeny v Roxy, máš jeden styl, a ten víceméně neměníš. Co je na tomto stylu pro tebe tak jedinečné?
Je to styl Michaela Buriana a je to hudba , která mi něco říká a kterou chci předávat i ostatním lidem.
8) Věříš v sílu hudby?
No jasně! Vždyť se stačí podívat kolem sebe na každé party, co hudba svojí silou dokáže
udělat s davem lidí.
9) Představil sis někdy na počátku své kariéry, že budeš jednou tam, kde jsi teď?
Mel jsem vždy sny a ty mám i teď a bez nich bych určitě nebyl tam, kde jsem.
10) Jak vypadá tvůj běžný den? Povídej…
Vstávám většinou okolo deváté hodiny ráno. Zapnu si počítač a udělám si snídani. Po snídani si projedu emaily a udělám nejnutnější. Potom odjedu do naší kanceláře a řeším všechny možné věci okolo bookingů, labelu…, které jsou zrovna třeba. Odpoledne jdu na dvě hodiny do fitka a z fitka se vracím zpět do kanceláře, nebo do studia a nebo na nějaké schůzky. Domů se vracím většinou pozdě večer a tak si dám večeři a jdu spát.
11) Přemýšlíš někdy nad tím, jak bude znít tvá hudba třeba za pět let? Čím bude ovlivněna?
Popravdě žiji současností a budoucnost hudby se nedá dopředu moc naplánovat. Když ale přemýšlím o nové produkci, tak se vždy snažím používat nové zvuky, postupy atd. Právě to totiž celou elektronickou hudbu posouvá dopředu.
12) Jak dnes hraješ? Co všechno ve svých setech používáš?
Již před několika lety jsem úplně opustil klasicky vinyl. V současnosti používám notebook, software a kontrolery.
13) Zpět k Apokalypse. Uvidíme tě i na hlavní stagy? Láká tě třeba Beyer, Mulero, nebo Varela?
Zvuk Adama Beyera mám rád, bohužel ale asi jeho vystoupení nestihnu.
14) Při pohledu zpět, máš nějaký nezapomenutelný zážitek ze svého vystoupení?
Těch zážitků je strašně moc a teď upřímně nevím, který vybrat. Každopádně jsem vždy šťastný, když funguje takové to jiskření mezi djem a publikem, to je pak vždy skvělý zážitek jak pro mě, tak pro lidi na party.
15) A na závěr, je někdo, kdo tě inspiroval a stále inspiruje? Ať už jakýmkoliv způsobem…
Nejvíce mě inspiruje asi život, který žiji. Cestování, parties, lidi kolem mě, to je to, co mi dává energii a co mě nejvíc inspiruje k další práci.
Díky.
Taky díky a už se těším na Apokalypsu do Brna!
Michael Burian
autor: -kat-
(sbalit článek)<<<
Oscar Mulero - Jen mrtvá ryba plave po proudu
21.9.2008, neděle, sekce: novinky, autor: [PR], [diskuze]
Psát profil o tomto španělském umělci byl pro mě svátek. Jeho sety i produkci zbožňuji od první chvíle, kdy jsem měl možnost se s nimi seznámit. Party, na kterých vystupoval, patří k mým nejlepším, které jsem kdy zažil. Pojďte se mnou objevit, co je vlastně zač. >>>(celý článek)
Na začátku byla EBM
Pro současnou generaci partypeople je dost těžké představit si scénu v době před dvaceti
lety. Mulerovy DJské začátky sahají do roku 1988, kdy vzal hraní za kamaráda DJe, kterému
nějak nebylo dobře. Mulerovo vystoupení mělo úspěch a od té doby začal makat na svém stylu
a brzy už hrál v předních madridských klubech Impossible, Capital, Kitch nebo Babia.
Tehdy ovšem ve Španělsku stejně jako jinde v Evropě nefrčelo techno ani house, ale spíše
gothic rock a EBM (Electronic Body Music), pamětníci mohou zamáčknout slzu při vzpomínce na
projekty jako Front 242, Cassandra Complex, Nitzer Ebb nebo A Split Second. V roce 1991 začíná
Oscar Mulero hrávat na nejvlivnější afterparty v Madridu s názvem New World.
Jeho vliv dále sílí, když se roku 1994 stává jedním ze zakladatelů a provozovatelů klubu Omen, protože právě ten se v polovině devadesátých let stává v krátké době centrem dění na taneční scéně v celém Španělsku. Bohužel, klub po několikaleté činnosti končí a to je důvodem pro Mulerův obrat k jiným odnožím taneční hudby, než je do té doby nejčastěji hraný acid house či psy trance.
Následuje minimal techno...
Zlatá éra temného zvuku techna zasahuje Evropu včetně Španělska ve druhé polovině
devadesátých let a také Oscar Mulero jako DJ, který vždy sledoval současné klubové trendy,
nasává její vlivy. K osobnostem, které jej v té době nejvíce ovlivňovaly, patří
především Jeff Mills či Joey Beltram a obecně detroitská škola. Všichni hrdí španělští
DJs disponují brilantní technikou mixování a ani Mulero není výjimkou, díky svému umu za
mixpultem získává stále větší slávu. Jako první španělský DJ se stává součástí
legendárních Members of Mayday.
...a z Mulera se stává ikona
V roce 1998 už Mulero hrává po celém Španělsku i ve světě a patří mezi nejslavnější DJs
ve své vlasti. Do svých setů zařazuje nejaktuálnější počiny na hard techno scéně a
stává se proslulým nejen díky brilantnímu výběru skladeb, ale především kvůli
nenapodobitelné technice práce s deskami a ekvalizérem. Publikum při jeho setech zažívá
dokonalou techno masáž. Mulero vydává na značce So Dens slavnou mixovanou kompilaci About
Discipline and Education a představuje světu osobitě namixované producenty jako jsou Surgeon,
Ho, Polson, Ruskin či další legendy tvrdého techna. Další kompilace nese název Era a
vychází na labelu Rxxistance v roce 2000. Zde Mulero představuje ještě propracovanější set a
vedle svých oblíbenců z temného Birmingham stylu zařazuje také například Autechre či
vlastní produkci.
Mulero producent
Úplné začátky jeho tvorby můžeme vystopovat už v roce 1992, kdy je členem uskupení New
World společně s dalšími španělskými DJs Yke a Yuri a na kompilaci Techno Valencia 3
vydávají track Nuclear Zone. Následuje pauza a další producentský počin pod pseudonymem Quite
Unusual na labelu Brainwaves v roce 1999. První samostatný dvanáctipalec vydává Mulero v roce
2000 na Kobayashi Recordings, nese název Bandulero a zajímavostí je, že obsahuje také track s
názvem Brno. Dosud se na to Mulera nikdo v rozhovorech neptal, ale zřejmě se mu tehdy u nás moc
líbilo a jistě zažil něco inspirativního :).
Vyjmenovávat všechny Mulerovy releasy nemá cenu, sám je tajnůstkář a jen těch oficiálních tracků jsou už čtyři desítky. Z těch nejslavnějších jmenujme Unexpected EP s krajanem Christianem Wunschem nebo limitované EP Oblivion/Anaconda, které si střihl s Benem Simsem. Mulero se nevyhýbá spolupráci s producenty z celého světa, příbuznost jeho oblíbeného "zlomeného" stylu s produkcí slovenských techno minimalistů tak vyústila ve spolupráci, jež přinesla plody na labelech Palicavonzvreca, Numb či Antidandruff.
Nutno dodat, že Oscar Mulero má rád pseudonymy a různé projekty. Zabrousil například i do
vod drum’n’bassu pod přezdívkou Dr. Smoke. Je majitelem labelů Warm Up Recordings a
Pole Recordings.
Logika vývoje předpokládá, že přijde první samostatné album. V roce 2003 label Pure plastic
vydává CD a dvojvinyl Trolley Route - A Occhi Chiusi. Oscar Mulero právě odmaturoval z
producentství :).
Mulero už může školit techno producenty z nové vlny. V květnu 2008 remixuje krajana Reeko.
Letos v létě vydal EP Trolley Route – World’s Waiting, další aktuální Mulerův
počin Take Seven EP vychází letos v říjnu. Nadpis článku jsem si vypůjčil z názvu
loňského vinylu Only Dead Fish Go With The Flow, který vyšel jako Tresor 230.
A na závěr budu trochu osobní: moc se na masáž od Mistra těším! Nebude to nic líbivého ani
vykradeného, čekejme poctivé originální temné a vysoce taneční techno podané stylem, jaký
dokáže na celém světě pouze Oscar Mulero!
autor: PePe
Může Vás zajímat:
mixesdb.com/db/index.php/1994_-_Oscar_Mulero_@_Omen,_Madrid
www.discogs.com/release/99390
www.discogs.com/release/1071051
www.discogs.com/release/17914
www.oscarmulero.com
www.discogs.com/artist/Oscar+Mulero
www.myspace.com/oscarmulero
(sbalit článek)<<<
Švédský guru Adam Beyer navštíví 30. Apokalypsu, a všem fanouškům nabízíme ke shlédnutí 12 min. videorozhovor.
>>>(celý článek)
(sbalit článek)<<<
Dj Scorn & Home - rozhovor k Apokalypse Jubileum
15.9.2008, pondělí, sekce: rozhovory, autor: [PR], [diskuze]
Otázka pro oba:
Ihned na úvod se zeptám, co pro vás znamená „ třicítka na krku“ (Omlouvám se, pokud někomu z vás už 30 let bylo…) >>>(celý článek)
Scorn: Ahoj. Třicítka na krku ve mně vyvolává smíšené pocity. K jedné
třicítce mám naštěstí ještě pár let čas a ke druhé, příjemnější třicítce už
blízko. Hele, ale pro muže je třicítka věk zralosti, takže bych to zase neviděl tak černě a
hrát na třicáté jubilejní Apokalypse..., že by to značilo vyzrálost dje....? Nicméně
moc pěkné číslo z pohledu párty.
Home: Tak to je na úvod celkem otázka na tělo. Letos mi totiž táhne právě na
třicet:)
Měsíc po Apokalypse. Prozatím to vypadá, že je pro mne toto číslo docela zásadní,
procházím změnou stylu a hlavně způsobu hraní, v podstatě se i vracím zpět. Jinak co se
týká třicátého dílu Apokalypsy...gratuluju k takovému jubileu a jsem zvědav, jak oslava
kulatin proběhne.
Otázka pro Scorna:
Dj Scorn vystoupil přesně před rokem na Apokalypse Let’s Go Techno a upřímně -
musím uznat, že i když hrál v dřívějším čase, byla atmosféra v první části večera až
neuvěřitelná. Co se od Apokalypsy Let’s Go Techno změnilo – ať v ohledu tvého
hraní, nebo čehokoliv jiného.
Scorn: Máš pravdu, atmosféra byla až neuvěřitelná. Totálně mě pohltila a
nechal jsem se jí hodně strhnout. Za to patří hlavně dík těm, kteří mě přijeli podpořit.
Žlutá trika Dj Scorn bylo pro mě velmi milé překvapení, o kterém jsem vůbec nevěděl.
Hudebně můžu říct, že jsem se opět posunul o kousek dál. Ve výběru skladeb jsem daleko
odvážnější a za mixem si víc dovolím. Jsou skladby, které se mi libí, ale o nichž jsem si
říkal „tohle přece na party nemůžu zahrát, to by lidé nepobrali“ a oni to teď
poberou. Spousta lidí už mě zná, už to není jen o tom si na mě zatancovat, někteří už si
chodí hudbu, co hraji vychutnávat. Nejsem nijak extremně vytížený dj a hraní 3x do
měsíce mě plně vyhovuje a nestěžuji si. Jen ty větší akce se mně pořád nějak
vyhýbají. Pořád žiji party životem, chodím na akce, užívám si atmosféru a poslouchám
hudbu. Co mě nejvíce mrzí, je fakt,že nemohu pokračovat v pořádání svých klubových akcí,
ať už to bylo Techno je Všechno nebo Knockout, protože prostě u nás na okrese není kde a
cpát se do Brna, kde je přesycený trh, se mi nechce.
Otázka pro Homea:
Naopak Dj Home, který byl dlouhou dobu vnímán jako hardtechno DJ, vystupoval vždy v druhé
polovině večera. Co je u tebe Honzo nového? Všichni jsem slyšeli, nebo četli, ze svůj sound
prezentuješ už trochu v jiném duchu…
Home: Je to tak. Nejde jen o styl, ten jsem změnil už před dvěma lety, ale dlouho jsem
hledal to pravé. Teď, když jsem to našel, mám pocit, že je nejlepší doba na to, změnit i
techniku. Proto budu hrát z laptopu, Traktoru, mixu Xone 3D a do budoucna chci přidat ještě
Ableton. Možností je dnes opravdu hodně a já je hodlám využít. Desky miluju, ale hudba,
kterou chci hrát, na nich nevychází. Navíc se těším, že přidám k djingu i něco málo ze
sebe a tahle varianta je podle mne nejkreativnější. Uvidíme.
Otázka pro oba:
Myslím, že vás oba mohu charakterizovat tak, že žijete svůj život „v rytmu
techna“. V čem má pro vás právě tento styl své nezaměnitelné kouzlo?
Scorn: Těžko definovat něco, co se ti líbí a hledat v tom důvod proč.
Každého chytne za srdce něco jiného, prostě se ti to líbí a ty to
„žereš“. Vždy jsem měl radši tvrdší hudbu, ať už to byl punk, metal
….Jsem celkem akční člověk a potřebuji něco, u čeho se mohu dokonale vybouřit. Techno
je pro mě naprosto idealní. Nespoutané, plné energie, tajemné a vždy dokáže překvapit.
Souhra zvuků, která tě pohltí. Techno = pařba, relax , prostě vypnout…..
Home: To je to, co nevím. Vlastně dnes už ani nevím, co je techno. V podstatě
za techno považuju všechno elektronické, s výrazným beatem, rovnou rytmikou, ať už je to
jednou víc do trance, elektra, minimalu...miluju techno právě pro tu nezařaditelnost, i když se
ho většina pořád snaží přesně ohraničit. A tím se dá asi vysvětlit i to tvé
přirovnání s naším životem. Jestliže se jednou najdeš v něčem takovém, život se ti
změní, ať chceš, nebo ne. Žiješ tou hudbou.
Otázka pro oba:
A naopak, jaký styl elektronické hudby je vám nejvzdálenější, ke kterému jste si
prostě žádný vztah neudělali?
Scorn: Nejvíce proti srsti je mi to, čemu teď všichni hromadně říkají
„minimal“, asi tomu nerozumím a nebo mi spíše vadí, že ze spousty akcí vytlačil
právě techno. Docela chladným mě nechává d´n´b a neposlouchám trance.
Home: Tak pokud mám říct jeden styl...drum&bass. Zlomený beaty jsem
nikdy nepochopil, možná proto, že mám tak rád rovné techno. I když kecám, jednou jsem na LPC
strávil noc ve stanu, kde se hrálo „zlámaně“ a docela mě to bavilo, ale nevidím v
tom vůbec žádný vývoj. Věřím, že je to tím, že mi to nic neříká, neodmítám opačný
názor, ale fakt mě nebaví.
Otázka pro oba:
Kdyby jste měli možnost zeptat se fanouška, nebo jakéhokoliv návštěvníka 30. Apokalypsy na
cokoliv, co by to bylo?
Scorn: Prosím tě, nevíš v kolik hraje ten Tiesto?
Home: Teď jsi mě zaskočil. OK. Zajímalo by mě, jestli někdy přemýšlel nad
tím, co znamená „mezi nebem a zemí“ Ten podtitul je zvláštní, zajímalo by mě, co
si o něm myslí lidi.
Otázka pro Scorna:
Když se zamyslím, jak skoro každý přechází z gramofonů na CD přehrávače, k tobě mně
tento přechod nějak nesedí. Je můj pocit správný? Jak se díváš na digitalizaci MP3 a
celkový „rozmach“ CD playerů?
Scorn: Jsem „stará škola“ a na vinyl nedám dopustit. Většina
lidí, co mění „gramce“ za CD přehrávače, to dělá buď z finančních důvodů,
jelikož vyjde levněji stáhnout si track z internetu, než si koupit desku a taky je to
skladnější a lépe se s tím cestuje. Při hraní taky používám CD přehrávač. Mám spoustu
hudby,kterou už na desce neseženu a občas dostanu několik, v té chvíli ještě nevydaných
tracků ( např. z Holandska ) takže je to jediná možnost jak si je zahrát. Všeobecně se mně
ale na CD přehrávačích špatně hraje, tudíž bych je za gramofony neměnil.Navíc neznám
lepší pocit než se táhnout na párty s těžkým kufrem plných desek a při hraní v kufru
listovat a hledat tu správnou „palačinku“. Takhle se cítím být djem a tak to má
být. Digitalizace mi přijde fajn, dává člověku možnost výběru a rozhodně neodsuzuji
někoho jen pro to, že nehraje z desek. Na akci chodím přece hudbu poslouchat a bavit se a ne se
dívat odkud ji dj pouští.
Otázka pro Homea:
Naopak, ty Honzo jsi začal u svého vystoupení používat notebook. Proč vlastně – v čem
vidíš jeho hlavní výhodu? Jaký software používáš?
Home: První impuls přišel ve chvíli, kdy jsem zhrouceně seděl u kompu,
projížděl desky na decksrecords.de a nedokázal si žádnou objednat. A zjistil, že na beatportu
je spousta nádherných věcí, ale jen v elektronické podobě. Nemám rád cdčka, takže varianta
notebook byla jediná možná, nostalgicky jsem vybral Serato Scratch jako kombinaci serato desek a
programu v laptopu. Takový hybrid djingu z gramců s digitálem. Přináší to ale tolik
problémů s přesností nastavení, gramce musí být naprosto v pořádku, vyvážené, nesmí
docházet ke zpětné vazbě, a to se u nás fakt nedá. Takže přiznávám, přecházím na
digitál a jsem za to rád. Kvůli hudbě. A neomezené možnosti ji hrát.
Otázka pro oba:
Myslím, že už jste se oba na party vzájemně někdy potkali a alespoň trochu se znáte.
Jak by jste tedy charakterizovali stručně, v pár slovech či větách, jeden druhého? Scorne ty
Homea a Home, ty Scorna?:)
Scorn: Tak jak jsem Homea stihl poznat….. Rychlost, energie, atmosféra, pokec,
zábava,…no prostě v pohodě týpek.
Home: To je těžký. Pro mě to byl vždycky „silvestrovskej pes“ a
týpek, co mi v době nadšení hardtechnem ukázal, že i hudba na 130 mě může ještě
nadchnout. Teď je to pro mě někdo, kdo vydržel, má trpělivost, a jak je vidět, vyplácí se
mu v klidu čekat, až přijde vhodná doba ukázat, co v něm je.
Otázka pro Scorna:
Co ty a produkce? Víme, že jsi se také „ukrýval“ za nezvyklými pseudonymy
„Baba Yaga“ a „Ampelna“ – takže jaké jsou u tebe novinky v tomto
směru?
Scorn: Produkce mi teď moc nejde a v současné chvíli je na bodě mrazu a
nevěnuji se jí. Nejsem prostě samouk a co mi kdo neukáže to nevím. Učím se rychle a věci mi
pak jdou, jen potřebuji někoho, kdo by mě s tím pomohl a pár věcí mi ukázal. Nápadů je
spousta a věřím, že jednoho dne se Baba Yaga určitě na nějakém vinylu objeví. Všechno chce
čas a hlavně chuť.
Otázka pro Homea:
Dřív jsme tě, coby hardtechno DJe, poznali také díky nezaměnitelné imagei –
černo-bíle pomalované tváři. Teď už tě tak nevídáme – je tato změna součástí
tvého „přechodu“ k jinému stylu?
Home: To nevím, takhle jsem nad tím nikdy nepřemýšlel. Přestal jsem se
„malovat“ ještě v době, kdy jsem hrál hardtechno, najednou mi uprostřed setu
došlo, že bych to nejradši smyl. A je pravda, že pár týdnů potom už jsem nedokázal hrát to
co, dřív. Takže černobílá maska byla spíš součást mého hardtechno období. A to
skončilo. Ale kdo ví, co mě v budoucnu zase napadne:)
Otázka pro oba:
Jaký je váš největší životní sen – ať už v souvislosti s hudbou, nebo čímkoliv
jiným.
Scorn: Kdysi jsem snil být uznávaným světovým producentem/djem, teď by mi stačilo
zahrát si na Awakenings. Co se života týče, být v něm šťastný!
Home: Měl jsem hodně snů, ty se mi splnily a díky tomu jsem přišel na to, že
ať už si vysníš jakékoliv místo, kde chceš hrát, nebo kohokoliv po svém boku, vždy to má
společnou jednu věc. Hrát. Takže to je asi můj největší životní sen. Hrát hudbu, kterou
miluju, a hlavně to co hraju, opravdu milovat. Nic víc. A dát tomu vše, co je v mých
možnostech, aby si ji zamilovali i lidi. Protože především pro ně to dělám.
Díky za rozhovor
(sbalit článek)<<<
Oficiální tisková zpráva Apokalypsa 30 - Jubileum
4.9.2008, čtvrtek, sekce: novinky, autor: [PR], [diskuze]
Celková návštěvnost přesahující 100.000 tančících partypeople, více než 100 zahraničních vystupujících a přes 200 tuzemských DJů. Přesněji a pro vysvětlení – party Apokalypsa tady byla už 29x a pro mnohé z nás se stala nedílnou součástí jakéhosi „party života“, ale i celkového životního stylu, způsobu relaxace, zábavy a vzrušení. >>>(celý článek)
Je tu Apokalypsa 30. Myslíme, že hlavní myšlenka této kulaté edice je pro nás všechny jasná
– vidět nevídané, slyšet neslýchané, zažít nezažité a hlavně, užít si svoji
párty minimálně tak, jak se pro pořadové číslo 30 sluší a patří. Apokalypsa 30, s
podtitulem Jubileum - je před námi mejdan, na který se nezapomíná.
Téma večera –„Něco mezi nebem a zemí“
Hlavní pódium, které bude vizuálně a technologicky vyjadřovat jakési „místo mezi
nebem a zemí“ navštíví guru a zakladatel skandinávského techna, majitel labelu Drumcode,
tak typický pro svoji hutnou a těžkou basovou linku, zejména díky které své jméno
katapultoval na samý vrchol světové techno produkce. Nejdůležitější postava švédské
taneční scény, která velkou měrou přispěla k formování typického soundu této severské
země. Přišli jsme s nabídkou a vidinou party, na kterou nám tento umělec s úsměvem a
nadšením řekl ANO, jeden z mála DJů, který Apokalypsu navštíví poprvé, švédská
„techno legenda“ – Adam Beyer.
Také Vám ankety týkající se djů přijdou mnohdy nesmyslné a nic nevypovídající? I
když, v tomto případě hovoří výsledky a čísla velmi přesvědčivě… Celkem 4x
byl další host Apokalypsy označen za nejlepšího dje a producenta Španělska, dle Djmagu byl 3x
zvolen za nejlepšího techno dje, několik ocenění získal za svá alba, tracky a label
Pornographic, má za sebou více než 100 skladeb pro prestižní světové labely, v roce 2007 byl
zvolen jako nejlepší techno dj světa dle International Ibiza Awards. Cely výčet ocenění nás
jen ubezpečil, že tento sympatický umělec si vše naprosto právem zaslouží – jsme si
tudíž jistí, že jeho neskutečná hra na 4 gramofony a velký cit pro hudbu vás uchvátí na
100% - Cristian Varela.
Ryzí techno má na tomto díle „zelenou“. Na minulé Apokalypse nás všechny velice
potěšil The Advent a my máme radost, že „posla dobrých zpráv“ v tomto duchu
máme i na výročním díle Apokalypsy.
Ostré, kovově studené rave techno, stejně přesvědčivé, jako v podání jeho kolegů Dylana
Drazena, Jamese Ruskina, The Adventa či Olivera Ho. Důkazem jeho kvalit je i jeho notoricky
známý label WarmUp, či skladby, které vydal na mnoha respektovaných labelech. Pokud jste jej
nezažili jako Dje, nevíte jak zní skutečné techno!
Máte jedinečnou příležitost užít si jeho vystoupení na „vlastní kůži“ -
Oscar Mulero.
Rarita série Apokalyps. Tak by se dali charakterizovat další vystupující, kteří patří mezi
nejstabilnější projekty djů na světové taneční scéně. Ano, máme na mysli battle, který
tvoří bývalí „skejťáci“, majitelé labelu Potential, headlineři mnohých akcí po
celé Evropě, pocházející z Anglie. Tak přesně toto duo vyprodalo poprvé Apokalypsu v roce
2002, avšak pro zdržení jednoho z členů na letišti společně nevystoupilo. Ano, musíme
říci, že tento prohřešek dřívější doby musíme napravit a poprvé v Bobycentru prožít
set, neobyčejnou techno show ovlivněnou hip hopem a funkem - Jamie Bissmire & Ben Long
aka Space Djz.
„Ďábelský hardtechno taneček. Producentské, excentrické, crazy a přitom tak důrazné,
promyšlené a energické sety. Ano, kluci z „klanu“ Svena Wittekinda, Marca Remuse,
Vipera XXL či Roberta Nata, kteří se jednoho dne spolu potkali „za pultem“ a rychle
jim došlo, že jejich spolupráce bude více než zajímavá. Na Apokalypse už oba byli každý
zvlášť a jejich vystoupení se setkalo s vaším velkým ohlasem. Sami své vystoupení
označují za „hardtechno válku“ tvrdých a rychlých basů, souboj Berlin VS
Frankfurt, Kne’Deep VS Killaz, či setkání punkera a „mexického ďábla“.
Poprvé v České republice společně vystoupí duo, které se skrývá za typickým názvem
Dance With The Devilz aka Frank Kvitta & Torsten Kanzler.
A u hardtechna či schranzu zůstaneme, jelikož k Apokalypse zkrátka už tak nějak patří a
publikum ho miluje. Určitě budete vědět, co znamená zkratka NGOHT či chcete-li New Generation
Of Hardtechno, které je v současné době asi tím nejsilnějším a nejzajímavějším
seskupením DJů a producentů kolem stylu hardtechno. Jistě znáte jména, jako jsou Killswitch,
O.B.I. nebo jste určitě slyšeli o undergroundových schranz parties v klubu K2. Ano, mladý,
divoký, plný nápadů a energie – Reset!
Pokud zhodnotíme, kdo z českých vystupujících za poslední rok tak zaujal a pobavil, napadá
nás pouze jediný – disharmonic Scorn!
A známe také českého Dje, který exceloval v brzkých ranních hodinách, avšak jeho aktuálně
„změněný“ sound více vynikne v dřívějším čase Apokalypsy, náš kolega, jehož
„objevením“ se spustila vlna hardtechna v ČR - Dj Home, který
se vám představí tak, jak ho mnozí zatím ještě neznáte!
Celý tento „party maraton“ samozřejmě ucelí domácí matador, Dj Jerry, svojí
účastí jistě potěší i další rezidentka Apokalypsy, která se vám představí v
electro-house a funky techno setu - Misa Salacova.
Jako klubová alternativa rozjetého mejdanu 30. Apokalypsy bude opět sloužit LaGrotta, a to pod
názvem Aloe Vera Intesive. Ano – celý večer se bude na tomto pódiu opravdu nést ve
velmi svěžím a intenzivním duchu. Druhou stage poprvé v historii série Apokalyps
„povede“ Michael Burian, kterého si jistě pamatujete z akce
Sensation White, či klubu Roxy. Michael je v současné době jedním z českých
nejúspěšnějších DJů a producentů a my máme radost, že se představí také na výročním
30. díle Apokalypsy.
A u klubu Roxy ještě zůstaneme, jelikož k nám dorazí další osobnost - Chris
Sadler, jehož rezidentní party Climax, typický sound a originální vystupování není
třeba blíže představovat. Dalším vystupujícím jistě potěšíme všechny, co mají rádi
progressive, atmosféru ostravského Fabricu a ruce nad hlavou – Martin
Gredner.
Naopak „minimaloví experti“ jistě rádi uvidí DJe Molczika, kterého
mohli zažít například na letním festivalu Hradhouse čí vynikajících plzeňských akcích
Discovery. Pokud sledujete dění okolo českého djingu, jistě jste narazili na djský projekt
Mata C & Mark Airman - rezidenti Pekelnýho baru a akce Language of
Trance – Matamar.
Koncept „Něco mezi nebem a zemí“ nezůstává pouze u hudební myšlenky, ale také u
celkového vzhledu tohoto dílu Apokalypsy - za design hlavní scény se postavil dekoratér,
divadelní kritik a scénárista Jaroslav Milfajta, který je celou myšlenkou uchvácen, a věřte,
že vy budete realizací jeho vize také! Propojení přírody a země s digitálním nebem
zajistí také led technologie LEDView a Vjing od tvůrců grafiky Apokalypsy, uskupení
Cube-Vision.
Samostatnou kapitolou budou slovenští mistři na laserové show a animace, v podstatě jediná
kvalitní parta v tomto oboru, která vystupuje pod značkou Ministry SK.
O dalších detailech jubilejní 30. Apokalypsy se budete postupně dozvídat i dále.
Nicméně pro první nedočkavce máme dobrou zprávu a to, že přesně 2000 prvních
návštěvníků obdrží ZDARMA CD Apokalypsa (MP3), na kterém najdou oficiální záznamy našich
rezidentů, včetně LIVE vystoupení Michala Poliaka z Apokalypsy 29.
Vstupenky zůstávají na ceně 449,- v exkluzivních předprodejních sítích
TicketPRO a TicketPORTAL, tradičních kamenných obchodech, internetových obchodech serverů
Rave.cz, Techno.cz a Websound.eu, o slovenské kamenné obchody se tradičně postará síť
Eventim.sk.
Chcete aktuální informace o Apokalypse Jubileum? Sledujte náš web www.apokalypsa.eu .
Těšíte se na 30. mejdan Apokalypsy? Potom nezbývá, než počkat na datum 21.11.2008 v
brněnském Bobycentru! (sbalit
článek)<<<