Navigace:
O párty a akcích se dozvídám
12.12.2016
Imagination Festival 2016 foto report
Koncem listopadu se v holešovickém Veletržním paláci uskutečnilo další pokračování úspěšného...
25.2.2015
Support Your Local Djs vol.3 první video!
Minutové video z poslední Support Your Local Djs vol.3, která se uskutečnila v music clubu Anděl 21.2.2015. Zahráli...
3.2.2015
Fotky Smoking Fast Fingers Buena Vista Plzeň - A.Skillz
Druhé kolo 2.ročníku mistrovství ČR v balení tabáku proběhlu v plzeňském klubu Buena Vista 21.1.2015 včetně...
Beatport přešel oficiálně na Beatport PRO
5.2.2015, čtvrtek, sekce: technika, autor: [ugcity], [link]
Počínaje dnešním dnem se neznámější internetový online shop Beatport překlopil na oficiální verzi Beatport PRO. Do současné doby si každý uživatel mohl verzi vyzkoušet, otestovat a případně si již zvolit přechod na beta verzi. Kdo si přeci jen oblíbil verzi starší a nová mu zas až tak nesedí, je možné se stále přihlásit pod tímto odkazem. http://classic.beatport.com/ >>>(celý článek)
NOVÁ VERZE BEATPORT PRO
STARŠÍ VERZE
(sbalit článek)<<<
Když dj přidá projekci, stane se z něj DVJ. Synchronizace video projekce s hudebním trackem není zrovna nejsnazší záležitost a vybavení pro DVJ není z nejlacinějších. Přesto už na tento způsob produkce přecházejí dýdžejové po celém světě a i u nás se to začíná rozjíždět. DVJ vás vtáhne do dění. >>>(celý článek)
Na plazmových obrazovkách běží nejen grafická barevná projekce, ale taky obrázky z publika, kterým se prochází kameraman a zachycuje dění kolem sebe. Takže se klidně váš obličej může stát součástí projekce.Pod článkem naleznete promo video a posuďte sami,no není to nádhera. A teď vám představíme slození teamu.
Kalium DVJ
Zakladatel Kalium DJ/DVJ Teamu, který jako jeden z prvních v České republice ovládá
technologii DVJ. Aktivně se podílí na zahraničních projektech (Německo, Holandsko). Své
zkušenosti s elektronikou pro DJe uplatňuje a stává se autorem recenzí na několika
významných portálech jak doma tak v zahraničí. Aktuálně pro svoji DVJ Show využívá
nejsilnější sestavu na trhu (SVM - 1000, DVJ - 1000).
Dj Lucca
začala hrát v roce 1999, ale o taneční scénu se zajímá již od svých 16 let, kdy
navštívila Londýn. Poté začala pracovat jako asistentka produkce v brněnském Boby centru, kde
začátkem devadesátých let probíhaly první taneční párty s Paul Van Dykem či Nickem
Warrenem. Že je tato mladá žena skutečně talentovaná, dokazuje řada ocenění, která si za
svou dosavadní hudební kariéru zasloužila
V roce 2006 management Luccy ve spolupráci s Friscem připravili speciální turné po 8 městech
České republiky na kterém Lucca představila vlastní projekce a jako první DJ v České
Republice hrála s nových přístrojů Pioneer DVJ - X1, které umožňují mixovat hudbu i obraz a
spojují Djing s VJingem.
Marwin Shamma
Dj, producent a remixér v jedné osobě, to je Marwin Shamma, tento dj, pocházející z Bagdádu
žije v Evropě již od roku 95. Je vítězem prestižní soutěže Bassline basic cup, která
představuje nové tváře na české taneční scéně. Objevuje se na nejvyhlášenějších
českých festivalech Open Air Field, Summer of Love, vystupoval snad ve všech našich klubech,
jmenujme třeba Radost FX, Mecca, Roxy
Petr Šťastný
K práci s videam, animaci a postprodukci se dostal jako technik na katedře animace pražské FAMU.
Pomáhal zde právě s efektovou postprodukcí studentských filmů.
Celou jeho kariérou se jako tlusté a šťavnaté lano vine práce, kterou věnoval demoscéně -
tedy realizaci realtime počítačových videoklipů a animací synchronizovaných na hudbu, za než
byl mnohokrát oceňen.
(sbalit
článek)<<<
11. března představila americká firma Apple svůj nový iPod shuffle. Hračička je revoluční v tom, že vše ovládáte pouze třemi tlačítky na kablíku od sluchátek a o názvu přehrávaného tracku, umělci a playlistu vás informuje hlas nové funkce "VoiceOver". >>>(celý článek)
Dnes americká firma Apple představila světu zbrusu nový a dlouho očekávaný Macbook. Jedná se o velice výkoný stroj se 13,3 palcovým monitorem a grafickou kartou NVIDIA GeForce. Revoluční novinkou je to, že jeho tělo je vyrobeno pouze z jednoho kusu hliníku. >>>(celý článek)
Konec DJs?
16.9.2008, úterý, sekce: technika, autor: [Tomas Drex], [link]
No, to snad nehrozí, ale lidé vymýšlí různé věci, jak si usnadnit život. Jednou z nich je i plně automatická party mašina, která umí jak světelnou show, tak vám i něco namíchá z hudební produkce. Takže proč si neudělat party doma nebo v garáži se sousedy? >>>(celý článek)
Toto zařízení ve velikosti casu na techniku v sobě schovává např. discokouli, pár světelných efektů, laser, mlhu, reproboxy atd. Prostě vše potřebné pro vaši akcičku. Uvnitř se skrývají senzory, díky kterým party mašina začne automaticky "pracovat" při zachycení přítomnosti lidí a tance. Čím více tancujících lidí, tím větší show.
Ale dost už řečí a koukněte na video, kde vše uvidíte nejlépe.
(sbalit článek)<<<
Dnes americká firma Apple představila světu nový iPod nano. Tento brilantní kousek si můžete pořídit již za 150 dolarů. Prozatím se vyrábí ve verzích 8GB a 16 GB a vybírat můžete z devíti barevných provedení. Baterie by vám měla vydržet 24 hodin přehrávání hudby nebo 4 hodiny videa. >>>(celý článek)
Japonská firma Sony v loňském roce vypustila do světa zajímavé reproduktory s podporou A2DP profilu a 2GB pamětí. To nejpozoruhodnější však na vás čeká až po zapnutí přístroje... >>>(celý článek)
Design přístroje připomíná vajíčko. Velikost je 104 x 65 x 65mm a hmotnost dosáhla až na 300 gramů. Rolly se prodává ve dvou barevných provedeních, slušivé bílé a tajemné černé. Kapacita interní paměti je 2 GB, dále nerozšiřitelná. Zakoupit lze i náhradní "ouška" v různých barvách. Jako další zdroj hudby může sloužit jakýkoliv přístroj podporující Bluetooth A2DP profil.
Po stranách se nachází dva reproduktory s výkonem 1,2 W a průměrem membrán 20 mm. Energii
dodává vyměnitelná Li-Ion baterie s kapacitou 1560 mAh. Při pouhém poslechu vydrží Rolly
hrát 5 hodin, při použití Bluetooth nebo pohybu 4 hodiny a při kombinaci Bluetooth s pohybem
3,5 hodiny. Pro dobíjení slouží elegantní kolébka, která je součástí balení. Pohyb
zajišťuje 6 motorků a 7 čidel. To vše doplňují dva pruhy zářivých diod, které zvládají
kolem 170 odstínů barev. S PC se spojíte pomocí USB 2.0 kabelu. Podporované hudební formáty
jsou MP3 a AAC. V balení dostanete software pro tvorbu a synchronizaci pohybů s vaší oblíbenou
hudbou.
Cena je ovšem poměrně vysoká. Sony si nechá zaplatit 400 USD.
Objednávat můžete na těchto stránkách.
Ukázkové video:
(sbalit článek)<<<
Budoucnost v DJingu?
28.8.2008, čtvrtek, sekce: technika, autor: [Tomas Drex], [link]
Technologie obecně jde stále dopředu. I pro DJs se vymýšlí inovace a různá usnadnění. Představte si zařízení, které je něco napůl mezi CD přehrávačem a MIDI kontrolerem s dotykovou obrazovkou. Představuji vám ATTIGO TT. >>>(celý článek)
Student designu ze Skotska přemýšlel, co vytvořit jako svoji práci v závěrečném roku
studia. Chtěl vytvořit něco, co mu přinese do budoucna užitek a možnost bussinessu. S Attigo
TT se můžete na hudbu dívat a dotýkat se jí. Ukazuje průběh skladby, takže přesně vidíte,
kde se nachází beat apod., takže máte plnou kontrolu nad mixováním. Zařízení mají linkový
výstup, který jednoduše propojíte s mixem. Základem je potom počítač se softwarem a
komunikace probíhá přes MIDI.
Výrobce - Scott Hobbs - říká, že plánuje podpořit kompatibilitu Attigo TT s jinými DJ
softwary. Každopádně se jedná o velice inovativní výrobek a držme Scottovi palce, aby se
Attigo TT rozšířilo. Na závěr se podívejte na video, možná budete stejně překvapeni, jako
jsem byl já.
(sbalit článek)<<<
Korg DS-10 aneb hudební studio v kapse
13.8.2008, středa, sekce: technika, autor: [Tomas Drex], [link]
Pokud děláte, nebo chcete dělat hudbu, co byste řekli tomu, kdybyste mohli tvořit kdykoliv a kdekoliv, a to s hračkou, která se vám vejde do kapsy a svými možnostmi se nemusí vůbec stydět! Představuji vám software Korg DS-10.
>>>(celý článek)
Abych to upřesnil hned na začátku, jedná se o software pro herní zařízení Nintendo DS, takže je nutnost toto zařízení mít (u nás se prodává za cca 4000,-- Kč). Software stojí v přepočtu cca 45 dolarů, ale bohužel je zatím dostupný pouze pro Japonsko.
S tímto prográmkem jsem měl možnost se setkat přibližně před půl rokem a opravdu mě nadchnul. Co všechno se dalo udělat, co všechno obsahoval a přitom vypadal tak jednoduše.
Zdroje zvuků pochází z KORGa, jedné z nejvýznamnějších firem v oblasti hudební techniky. Krom dvou analogových syntezátorů naleznete i sekvencer, který obsahuje 6 stop (4x drum, 2x synth) na 16 kroků. Několik zařízení může být propojeno pomocí virtuálního drátu a tím dosáhnete zvuků, které nikdy s jedním synthem neuděláte. Můžete používat i efekty delay, chorus, flanger.
Podrobné video vám ukáže více:
(sbalit článek)<<<
iPhone 3G jako pomocník pro producenty?
2.8.2008, sobota, sekce: technika, autor: [Tomas Drex], [link]
O iPhonu od společnosti Apple snad slyšel již každý. Jeho verze 3G se k nám řítí, stejně tak jako konečně jeho oficiální prodej. Věděli jste ale, že pomocí tohoto telefonu můžete i skládat hudbu? Pokud ne, podívejte se na dvě aplikace, které vypadají přinejmenším zajímavě. >>>(celý článek)
První aplikace se jmenuje jednoduše Beatmaker a na internetu ji pořídíte za cca 65 dolarů. Po shlédnutí videa usoudíte, že ovládání není tak těžké. Rozhodně vám to nenahradí klasické profi softwary, ale proč si jen tak nezaskládat, když třeba čekáte na autobus? Třeba budete mít zrovna inspiraci :-) Video zde:
Druhá aplikace Pocket Guitar je určena hlavně klasickým hudebníkům, respektive hráčům na kytaru. Po nahrání aplikace se Vám na displeji zobrazí struny a vy si můžete hrát, jako kdybyste u sebe tu kytaru měli. Orientace se dá samozřejmě měnit podle toho, zda je uživatel pravák nebo levák. No, raději se podívejte na video, to řekne víc.
(sbalit článek)<<<
Zlepšovák Jeffa Milligana pro Serato Scratch
1.8.2008, pátek, sekce: technika, autor: [Tomas Drex], [link]
Známý DJ a producent Jeff Milligan, čtyř-gramcový specialista, používající při svých vystoupeních program Serato Scratch, vymyslel inovaci, která mu přinesla úsporu času při hraní. O co tedy jde? >>>(celý článek)
Určitě jste někdy slyšeli o herní konzoli Wii od Nintenda. Jeff ji doma měl a
přemýšlel, jak ji použít s jeho MACem.
"Byl jsem už unaven trávením spousty času při používání klávesnice k ovládání
Serata při mixování. Chtěl jsem najít způsob úspory času a vymyslel jsem použití Wii
ovladače se Seratem. Měl jsem Wii konzoli a rozhodnul jsem se objevit, jak ji použít s mým
MACem. S pomocí skvělého programu, který jsem našel na internetu, jsem dodal vlastní script,
který ovládá serato klávesovými zkratkami."
Pár informací přímo z Jeffovi webové stránky:
"Ovládání počítače ovladačem a nepoužívání klávesnice šetří čas a trápení.
Vše, co potřebujete, je MAC, Nintendo Wii ovladač a levný program Remote Buddy, který ovládá
jakékoliv aplikace na Macovi s relativně jednoduchým naprogramováním. Jeff nakonfiguroval
klávesové zkratky do jeho Wii ovladače a tak se může věnovat hlavně gramofonům a mixu, než
aby trávil čas rolováním databází s hudbou přes klávesnici."
Nintendo Wii remote controller (ovladač) se dá koupit i u nás a stojí cca 1300,-- Kč. Program
Remote Buddy stojí na internetu jen cca 20 dolarů.
Takže pokud máte MAC a používáte program Serato Scratch nebo Final Scratch apod., máte šanci
si takové zlepšovátko také pořídit.
Zde se můžete podívat na video, jak ho Jeff používá:
(sbalit článek)<<<
Yamaha Tenori-On - hračka pro producenty z budoucnosti
23.7.2008, středa, sekce: technika, autor: [Tomas Drex], [link]
V dnešní době, kdy by producentem chtěl být každý, sem tam přijde novinka, která doslova vyráží dech. Ano, musíme si zvyknout, že staré analogové mašinky začínají být trochu "old-school", a začínají se vyrábět přístroje, které na první pohled vyrážejí dech. Jedna z nich je i Yamaha Tenori-On. A co že to vlastně je? >>>(celý článek)
I když toto zařízení obsahuje unikátní tónový generátor a schopnosti sekvenceru,
nejedná se o groovebox, ale o nástroj. I když může načíst krátké samply pomocí SD karty,
interní zvuková banka je už tak velice specifická - zvláště vhodná pro styly jako jsou
minimal, ambient a tech house.
Po zkouknutí videa si můžete všimnout LED mřížky 16x16, kdy každá stopa má svůj
vizuální charakter - perfektní pro přehled během "komponování". Jedná se o opravdu
vizuálně krásný nástroj. Ovládání přitom není tak težké ani pro začátečníka.
Ale upřímně, pokud tím chcete nahradit groovebox typu Roland MC-808, tak to raději ne. Ale
pokud si oblíbíte zvuk Tenori-On a chcete ho podávat velmi netradičním způsobem, mohlo by vás
to zajímat. Avšak rozhodně to není pro každého.
Cena by se měla pohybovat kolem 1200 USD. A nyní slíbené video "v akci"
(sbalit článek)<<<
Nový mixér KM-402 a KM-202 KOASS v sobě unikátním způsobem spojuje efekty a revoluční uživatelské rozhraní KAOSS PADu se šesti různými typy ekvalizéru a nastavitelnou cross-fader křivkou. >>>(celý článek)
Hlavní funkce
• KM-402 nabízí čtyři kanály, KM-202 pak dva kanály.
• Integrované efekty z proslaveného KP3 KAOSS PADu, oblíbeného mezi DJ a muzikanty celého
světa.
• Sto efektů dodá vašim DJ setům nekonečné zvukové možnosti.
• Funkce “FX RELEASE” umožňuje plynulé změny efektů reverb a delay při
výměně efektů.
• Ovládací prvek “KAOSS Button” u každého kanálu zajistí rychlou a
nezávislou kontrolu efektů.
• Komplexní 24-bitový digitální mixér disponuje obrovskou kapacitou a kvalitou zvuků.
• Šest různých typů ekvalizéru umožňuje ovládat zvuky s dosud nevídanou
flexibilitou.
• Programovatelný Cross-Fader dovoluje nastavit odezvu a prolínání zvuku tak, aby
odpovídala vašim individuálním potřebám.
• Kryt zdířek brání případným poškozením v sekci vstupů/výstupů, takže KAOSS MIXER
můžete bez problémů používat i na delších a náročných turné.
DJ mixér s integrovaným KAOSS PADem
S inovativním dotykovým rozhraním KAOSS pad můžete efekty ovládat pouhým dotykem svých
prstů. Unikátní systém vám umožní měnit současně vícero parametrů, díky čemuž
docílíte nových a dechberoucích zvuků. Jednoduché a intuitivní rozhraní je převzato z KAOSS
PADu, který se díky tomuto prvku stal jedním z celosvětově nejpopulárnějších efektových
procesorů.
Dvoukanálový KM-202 a čtyřkanálový KM-402 v sobě kombinují efekty a uživatelské rozhraní
z KAOSS Padu s výkonným 24-bitovým digitálním DJ mixérem a nastavitelným crossfaderem. Jejich
přímočarý design s integrovaným KAOSS PADem stanovují svými možnostmi, jež dovolují
bezkonkurenční způsob mixování a aplikace efektů, nové standardy pro integrované
mixer/efektové procesory. Se stovkou efektových programů, tlačítkem “PROGRAM
MEMORY” pro okamžité uložení a následné vyvolání vašich oblíbených programů,
funkcí “FX RELEASE” pro plynulé dávkování efektů delay a reverb, a
“KAOSS” tlačítkem pro přiřazení KAOSS PADu k jednotlivým kanálům, představují
KM-402/KM-202 ideální volbu pro všechny DJ´s.
Integrované efekty
KM-402/KM-202 v sobě integrují sto účinných efektů, převzatých z modelu KP3 KAOSS PAD,
všechny je pak můžete ovládat pouhým dotykem prstu, díky čemuž se také KAOSS PAD proslavil.
Mezi efekty naleznete jak standardní efekty typu filtrů, phaserů, delay, a reverbů, tak i efekty
unikátní, jako třeba real-time looper a synth section.
Přednastavené presety inspirativním způsobem kombinují různé elementy, jako třeba delay a
filtry. S unikátním ovládáním, kdy se můžete doslova “dotknout” svých efektů,
nabízí KM-402 / KM-202 ojedinělý způsob práce s efekty, který DJing povznáší na novou
úroveň.
Inovované EQ
Práce s EQ je jedním z pilířů DJ vystoupení. Proto je KM-402 / KM-202 vybaven plně
digitálním zpracováním signálu, a nabízí šest různých typů EQ, uzpůsobených pro různé
zvuky, od vysocevýkonných high-pass filtrů, až po unikátní “Hyped” a
“Isolator” EQ. Každý z kanálů má vlastní třípásmový EQ (Hi/Mid/Low), jenž
koresponduje s aktuálně zvoleným typem EQ, nastaveným pomocí jednoduchého šestipolohového
ovladače.
Tyto typy EQ byly vytvořeny na základě návrhů četných známých umělců, a zahrnují taková
nastavení, která redukují spodní frekvence a současně posilují středy, stejně jako
extrémně drastická nastavení EQ, ve kterých lze použít jednotlivá tlačítka jako izolátory
pro jednotlivá frekvenční pásma. To tedy ve výsledku znamená, že otočná tlačítka EQ se
nyní stávají nedělitelnou součástí vašich DJ vystoupení, kdy vedle integrovaných KAOSS
efektů oceníte i tento nový a unikátní způsob využívání EQ.
Špičkové ovládání
Ve výčtu ovládacích prvků naleznete vše, co byste u plně vybaveného DJ mixéru očekávali.
Práce s crossfaderem je plně individuální a přizpůsobí se každému hráči. Tomu napomáhá
také možnost volby z různých křivek crossfaderu a funkce kalibrace. Ať už používáte zvuky
z laptopu, či integrujete tóny z různých jiných audio zařízení, KAOSS mixér se vždy plně
přizpůsobí vašim potřebám.
(sbalit článek)<<<
Technická recenze: sampler Redsound SoundBITE Pro
27.6.2008, pátek, sekce: technika, autor: [Tomas Drex], [link]
Když se řekne sampler, někdo si představí jen "nějaké" vybavení do studia, pro producenty, nebo jen hračku navíc. Ovšem někomu se, třeba jako mě, okamžitě rozzáří oči. Přeci jen vše není pouze o gramofonech, CD přehrávačích a mixpultech. Proto jsem měl obrovskou radost, když jsem dostal šanci si vyzkoušet další produkt, který právě spadá do kategorie "studio". >>>(celý článek)
Firma Redsound má takové samplery hned tři – verze MICRO, XL a PRO. Každá má vždy o
nějaké ty funkce navíc, které v recenzi popíšu. Jen mě ještě napadlo – možná se
najde někdo, komu slovo sampler nic neříká. Jednoduše řečeno jde o zařízení, do kterého
můžete nahrát samply (krátké zvukové úseky, které se opakují dokola – smyčky) a ty
pak různě upravovat a přehrávat, a to buď jednotlivě, nebo více najednou.
V recenzi se zaměřím na nejvyšší model PRO, který také nabízí nejvíce funkcí. Po
vybalení hned dobrá zpráva, kromě sampleru najdete kompletní potřebnou kabeláž (tedy kromě
kabelu 2 cinch – 2 cinch, který je ale jeden z nejdostupnějších, takže v pořádku, a
který budete potřebovat pouze pokud máte alespoň 3kanálový mixpult). V balení je i výborně
vyřešený síťový adaptér, který má vyměnitelné kolíky pro různé typy zásuvek –
pro evropské, americké atd... Vše je přibaleno.
Nyní k samotnému zapojení. Osobně doporučuji mít alespoň 3kanálový mix, jelikož si poté jednoduše výstup ze sampleru zapojít do samostatného kanálu, který můžete přimíchávat dle libosti. Stačí pak jen výstup na sluchátka na mixu zapojit do vstupu sampleru a samotná sluchátka přímo do Soundbitu do sluchátkového výstupu. Vše se ovládá stejně, jen pak nahráváte to, co vám jde do sluchátek. Můžete si tak jednoduše nahrávat samply přímo naživo při vystoupení, což umožňuje perfektní kreativitu, jen si do sluchátek pustíte to, co chcete nahrát, a je to. Samply můžete nechat rychlostně srovnat automaticky, tedy bere hodnotu BPM podle právě hrající skladby ven, nebo BPM nastavit manuálně, záleží na každém, co mu vyhovuje. Také se vám může stát, že jednotlivé samply v bankách vám při vrstvení nesedí dohromady, nevadí, Soundbite umí "srovnat" samply i jednotlivě. Tak to je obecně jen základ a teď k jednotlivým prvkům a k tomu, co vlastně všechno sampler umí.
Vezmeme to postupně od shora. Na zadním panelu je konektor pro připojení do sítě, USB
rozhraní pro případ, že si chcete nahrát samply z počítače. Je dokonce možné nahrávat
samply přímo z Abletonu. Dále následují cinch konektory pro vstup a výstup signálu. Nahoře
je JOG kolo, které má mnoho funkcí. Slouží jako dorovnávání při vmíchávání do skladby,
podobně jako u CD přehrávačů, dále JOG použijete u dalších různých funkcí pro změnu
jejich parametrů. Dále je tlačítko BPM On/Off – to slouží pro aktivaci a deaktivaci BPM
počítání, tedy podle toho, zda chcete nechat BPM počítat automaticky, nebo nechat nastavené
manuálně. Vedle je tlačítko Tap/Clear, kterým si můžete hodnotu BPM naťukat, nebo při
nastaveném manuálním BPM si přidržením opět vyresetovat a aktivovat automatické BPM.
všechny tyto prvky mají ještě další funkce, které si popíšeme, jakmile se dostanu k
bankám. Pod najdete displej, který ukazuje veškeré potřebné informace od BPM, po hodnotu
efektu, načítání a ukládání... Následují tlačítka Loops-Erase All, kterým jednoduše
smažete samply ze všech bank, Loops Re-Sample, kterým při stisknutí současně s tlačítkem
nějaké banky přehrajete stávající, již uložený sampl novým. Dále Load a Save, kterými
buď načtete nebo uložíte do paměti samply, které máte nahrané v bankách, takže při
vypnutí sampleru se vám nesmažou a zůstanou pro příště. A teď přichází to
nejdůležitější – 6 tlačítek, která slouží jako banky pro uložení samplů. Délka
samplu je omezena počtem beatů, který je u každého tlačítka napsán. Standardně je to 1, 2,
4, 4, 8, 16, ale u každé banky jsou napsána ještě další čísla, což jsou další délky
samplů, které si můžete nastavit. Dole vás LED indikace informuje, jakou "Loop Group"
zrovna používáte, tedy skupinu smyček, neboli zmíněné délky samplů v bankách. Tlačítka
bank při stisknutí nabízí mnoho dalších funkcí. Při prvním stisku banky (začátek
přehrání smyčky) a jejím držení můžete pomocí JOG kola měnit, neboli srovnávat
rychlostně jednotlivé smyčky, aby všechny sedly "do sebe". Při dalším stisku dané
banky (konec přehrávání samplu) a jejím držení můžete JOGem nastavit hlasitost samplu,
který se v bance nachází, výborná věc, pokud je některý sampl hlasitější a jiný
tišší. Při stisku banky a tlačítka BPM On/Off nastavujete pomocí JOGu režim tlačítek u
bank – buď aby se při stisku začal sampl přehrávat, nebo aby se přehrával jen dokud
držíte tlačítko zmáčknuté, což se hodí pro různé cuty a jiné triky. Při stisku banky a
tlačítka Tap/Clear aktivujete Slicer, což je funkce pro ustřihnutí samplu vždy o polovinu.
Jednoduše řečeno – pokud má sampl 8 beatů, stiskem ho zkrátíte na 4, dalším stiskem
na 2 atd... což se také hodí pro různé gradace a další efekty. Pokud ještě v tomto řežimu
použijete JOG kolo, aktivujete funkci Pitch. Jako poslední je na přední části panelu
přepínač mezi třemi režimy, který sampler nabízí. První je Cyclic, což je klasický režim
pro klasické přehrávání samplů, druhý je Filter, kdy také normálně přehráváte samply,
jen můžete pomocí JOG kola ovládat efekt Filter, který máte k dispozici – šikovné. A
poslední režim je Reverse, čili samply se přehrávají reverzně. Nutno dodat, že přepínání
mezi těmito řežimy nijak neovlivní přehrávání samplů, můžete se tedy "naostro"
libovolně přepínat podle toho, co zrovna chcete použít, což je skvělé a krásně si můžete
vyhrát. Jako poslední najdete konektor pro výstup do sluchátek.
Jak sami vidíte, Soundbite PRO nabízí nejen přehrávání samplů, ale kompletní nástroje pro
práci se samply naživo. Během testů jsem nemohl nic vytknout a navíc tahle mašinka už bude se
mnou putovat snad na každé hraní jako další zdroj. Opravdu vřele doporučuji nejen Djům, ale
klidně i do studia lidem, co produkují nebo hrají LIVE. Využití Soundbite PRO je opravdu
rozsáhlé.
Jak jsem psal na začátku, krom verze PRO jsou ještě verze XL a Micro, které nabízejí vždy o
nějakou tu funkci méně, ale také za ně méně zaplatíte. Konkrétněji verze XL nemá
vestavěnou paměť pro ukládání samplů a USB port a verze Micro je ještě omezená tím, že
má 4 banky oproti 6 u ostatních, ale zase má MIDI IN a MIDI OUT (dodává se i MIDI kabel),
takže si každý může vybrat podle využití.
Samplery Redsound Soundbite Micro, XL a PRO můžete zakoupit na
www.dj-obchod.cz za ceny 4990,-- Kč, 6990,-- Kč a 9990,--
Kč.
(sbalit článek)<<<
Zvuková karta M-Audio ProFire Lightbridge
21.5.2008, středa, sekce: technika, autor: [Cloud], [link]
Firma M-Audio má pro vás výkonné řešení pro digitální audio propojení počítače s okolním světem pomocí sběrnice FireWire.
>>>(celý článek)
Zařízení, jakým je Profire, dlouho v sortimentu M-Audio chybělo. Jedná se o zvukovou kartu se 4 optickými rozhraními ADAT na vstupu i výstupu, což je 32 (!!) kanálů při 44.1 nebo 48 kHz samplovací frekvenci. Samozřejmě lze jít až na 96 kHz, ale při této samplovací frekvenci pokryjete ADATy jen 16 kanálů. ProFire má navíc také 2 linkové výstupy pro kontrolní poslech. Nechybí ani sluchátkový výstup, S/PDIF, MIDI a WordClock. Propojení s počítačem je řešeno pomocí standardního FireWire rozhraní. Karta je kompatibilní se všemi hlavními audio aplikacemi včetně protools M-Powered.
Technická specifikace:
typ: zvukový interface
samplovací frekvence: 44,1; 48; 88,2; 96 kHz, bitová hloubka 24 bitů
vstup/výstup: 4 x ADAT in/out s podporou S/MUX protokolu2 x in/out S/PDIF coaxial2 x analog in/out, symetrické, TRS jack, s ovládáním hlasitosti, sluchátkový výstup s ovládáním hlasitosti
MIDI: 2 x in/out
WordClockin/out BNC
indikace: LED pro všechny vstupy/výstupy
napájení: přes Firewire anebo pomocí externího adaptéru všechny vstupy/výstupy lze používat současně (celkem 34 in/36 out)
M-Audio ProFire Lightbridge si můžete zakoupit na www.dj-obchod.cz za cenu 9100,-Kč.
(sbalit článek)<<<
Club série: Plug ´n´Play laserové projektory se zelenou výkonnou DPSS laserovou diodou nebo RGY & RGB multibarevným mixovacím systémem! Všechny laserové projektory přesvědčí úžasným cena/výkon poměrem a vysokou mobilitou. Ovládání přes DMX nebo ILDA připojení do počítače. Díky jejich výkonu a 20k Laserworld Scan systému vytvoří úchvatnou laser show. Všechny Club lasery mají 128 základních efektů a až 16 DMX kanálů. >>>(celý článek)
Technická data
celkový výkon: 500mW
laser: vzduchem chlazené diody (150mW / 532nm zelená, 350mW / 650nm červená)
třída: 4
řídící režim: DMX 512, ILDA, automatický a zvukový mód vysokorychlostní krokové motory
Scanspeed: max 20000pps
ILDA: 25-pin konektor
DMX512: 10 kanálů
128 předprogramovaných efektů: (roviny, tunely, obrazce, vlny, grafika, písma...)
paprsek: 3mm/1mrad
max. vychýlení paprsku: +/ - 40°
bezpečnost laseru: shoda k IEC 60825-1
příslušenství: napájecí kabel, příručka, upevnění
napětí: 220V-240V AC
příkon: 80W
rozměry: 370 x 360 x 200 mm
hmotnost: 10 kg
Laserworld CS-500 RGY si můžete zakoupit na www.dj-obchod.cz za cenu 49990,-Kč.
(sbalit článek)<<<
Tento 24" širokoúhlý monitor přichází se skvělým výkonem a výborným zobrazením, je to ideální zařízení pro práci s grafikou, editaci videa, kreslení v CAD/CAM aplikacích a pro úpravy digitálních fotografií. FlexScan SX2461W zobrazuje 95% Adobe RGB barevného prostoru, takže dokáže zobrazit většinu barev v Adobe RGB módu. >>>(celý článek)
12-Bitová Gamma, 16-Bitové interní zpracování
Obsahuje nejnovější integrovaný obvod který má 12-bitovou náhledovou tabulku s paletou 68
miliard barev ze kterých je nejvhodnějších 16.7 miliónu(8 bitů) zobrazeno. Také obsahuje
16-bitové interní zpracování pro plynulé zobrazení stupňů šedi, zvláště pak v tmavých
odstínech, které jsou typicky těžké k zobrazení na LCD monitorech.
Jas a barevná jednotnost s DUE
Poruchy jednotnosti jsou často k vidění v podobě světlejších nebo tmavších oblastí na LCD
panelech. Funkce Digital Uniformity Equalizer (DUE) upravuje Jas a sytost barev poruch takže jsou
virtuálně neviditelné.
Bez DUE: Nesouměrné rozdělení jasu
S DUE: Stejný jas na celé obrazovce
Nový BrightRegulator
Funkce BrightRegulator, která optimalizuje jas podle okolního osvětlení, byla ještě
vylepšena. BrightRegulator v předešlé verzi používal jeden, uživatelem nastavený
referenční bod. Nyní používá dva, jeden pro světlá a druhý pro tmavý okolní osvětlení.
To umožňuje monitoru přesněji dosáhnout požadovaného jasu v tmavě i jasně osvětlených
místnostech.
Podpora Color Universal Design
K zamezení tvoření potíží nebo dokonce nebezpečí pro lidi poruchami barevného vidění,
musí být věnována péče při vybírání barevných schémat pro každodenní věci jako mapy,
značky u silnic, webových stránek a indikátorů napájení. Nový design zvaný “Color
Universal Design” (CUD) byl vyvinut jako řešení toho problému. V CUD, barevná schémata
jsou založena na lehce identifikovatelných věcech, které můžou být identifikovány lidmi se
všemi typy barevného vidění, raději než esteticky příjemné schémata. Tento monitoru
stimuluje nedokonalosti a je certifikován jako „CUD podporující“ produkt organizací
Color Universal Design Organization (CUDO) Tokyo, Japan.
Originální mód Protanopie a Deuteranopie
Simuluje, ale nezobrazuje barvy tak jak je vidí lidé s protanopií nebo deuteranopií. Lidé s
poruchou barevného vidění jsou více senzitivní na rozdílné hodnoty osvětlení a sytosti než
lidé s normálním vnímáním barev, takže některé nevyhnutelné rozdíly zůstanou. Co tento
produkt může udělat, je ulehčit identifikaci které barvy a barevné schémata jsou těžší na
rozeznání pro lidi s tímto postižením.
Přibalené Zoner Photo Studio 9
Pro nadšence digitální fotografie je přibalena speciální “EIZO Edice”
populárního softwaru pro úpravu digitálních fotografii. Zoner Photo Studio 9. Tento software
provede uživatele celým procesem správy a úprav fotografii a obsahuje funkce správy barev pro
dosažení opravdových barev na obrazovce i na papíře.(kompatibilní s Windows
Vista/XP/2000/ME/98)
Detailní nastavení barev
OSD menu nabízí nastavení jasu, gammy, sytosti, odstínu a teploty obrazu od 4,000 K do 10,000 K
v 500 K krocích. Pro přesné ladění, třeba i jedné barvy, nastavení odstínu, sytosti,
červené, zelené, modré, azurové, růžové a žluté na sobě nejsou závislá.
Přesný kontrast
Pro optimální sledování různého obsahu, funkce Fine Contrast zahrnuje módy pro kancelářské
aplikace(Text mode), video klipy(Movie mode), grafiku(Picture mode), prohlížení webu(sRGB mode),
a uživatelské nastavení(Custom mode). Pro přepínání mezi módy je na předním panelu
tlačítko, nebo můžete použít přibalený software „ScreenManager Pro“, který
podporuje automatickou změnu módů podle spuštěného programu, jako například použitím
textového módu při otevření e-mail aplikace.
USB 2.0 Hub
Jeden upstream a dva downstream konektory umožňují (480 MB/s) spojení s ostatními USB
zařízeními.
Možnost volného uchycení.
Panel může být odstraněn ze stojanu a může být umístěn na jakémkoliv, VISA podporujících
stojanech a držácích.
Funkce stabilizace jasu:
Zaručuje stabilní jas , potřebný pro správné zobrazení barev, pomocí patentované
technologie firmy EIZO. Senzor korekce skluzu stabilizuje úrovně jasu po startu a po opuštění
pohotovostního stavu. Kromě toho, monitor detekuje a automaticky kompenzují změny jasu
způsobené okolní teplotou a působením času.
Ujištění uživatele
Pětiletá záruka zaručuje dlouhý provoz, plnění průmyslových standardů jako např.
TCO’03 a TÜV Ergonomics zaručuje lepší uživatelské prostředí. Značka EIZO Eco
Products 2006 indikuje, že tyto produkty splňují přísné vnitřní předpisy designu, výroby,
balení a používání, včetně bezolovnatého pájedla a ocelových plátů bez chromu.
napsal : Michal Rampula / 100mega distribution
(sbalit článek)<<<
Numark HDX je prvním a jediným HD/CD/MP3 přehrávačem na světě. Jako ovládací prvek slouží 12“ talíř poháněný motorem s vysokým kroutícím momentem a skutečná vinylová deska. Vše jen proto, aby bylo ovládání HDX co nejpřirozenější. Nyní se již nemusíte tahat s obrovským množstvím hudby na různých médiích, ale můžete naopak rozšířit objem a pestrost skladeb ve vaší knihovně. >>>(celý článek)
Design, převzatý po vysoce úspěšném modelu Numark CDX a veliké množství funkcí, dělá z HDX nejvyspělejší přehrávač na trhu. S vestavěným pevným diskem, porty USB 2.0 a 8 rychlostní CD mechanikou je HDX perfektní nástroj pro profesionální a budoucí DJs, mobilní DJs a klubové instalace.
HDX obsahuje vyměnitelný 80 GB pevný disk, podporující přehrávání formátu MP3, WMA a WAV. Zařízení má rozšířené možnosti vyhledávání souborů podle jména umělce, alba, žánru, skladby a BPM. S vysokorychlostním rozhraním USB 2.0 máte plný přístup na pevný disk jak na PC, tak i na Mac a můžete tak snadno udržovat aktuálnost vaší knihovny skladeb.
Nový HDX je ultimativní digitální gramofon spojující výhody v podobě ovládání vinylem a výhody vyplývající s používáním pevného disku jako úložiště pro knihovnu médií.
Použití - od scratch a mobilních DJs až po producenty a DJs působících ve skupinách. HDX je navržen tak, aby plnil všechny potřeby digitálních DJs dneška a zítřka.
Rozměry & hmotnost
Rozměry: 371mm x 451mm x 92mm (VxŠxH)
Hmotnost: 10kg
Hlavní funkce
1) Autentický pocit z ovládání gramofonu
* ultra vysoký kroutící moment (4,7kg.cm) motoru s přímým náhonem
* 12“ talíř a vyměnitelný vinyl
2) Pokročilé DSP funkce
* Scratchování, smyčky, chytré smyčky ve spojení s Numark technologií BeatkeeperTM, vyrovnávání tempa skladeb
* Efekty synchronizované s tempem skladby jako sonar, slide, filter, echo a chop
* +/- 100% pitch, Key Lock
3) Systém vkládání CD slot-in
* Rychlé vkládání CD
* Čelní vkládání
4) Konektivita * Audio vstup
* Audio výstup (RCA)
* Midi vstup/výstup
* Digitální výstup
* Fader Start
* USB 2.0
* PS/2 pro klávesnici
Numark HDX si můžete zakoupit na www.dj-obchod.cz za cenu 42990,-Kč.
(sbalit článek)<<<
Technická recenze - M-Audio Torq Xponent
13.2.2008, středa, sekce: technika, autor: [Tomas Drex], [link]
MIDI kontrolery v dnešní době získávají stále větší popularitu, je to i logické s rozmáhajícím se stahováním skladeb z internetu – mám na mysli legální placené stahování. Na trhu se objevují stále nové a je už opravdu z čeho vybírat. V této recenzi se podívám na zoubek počinu od firmy M-Audio, a to kontroleru Torq Xponent. >>>(celý článek)
V balení krom samotného Xponentu naleznete USB kabel, napájecí kabel s různými druhy vidlic
pro použití v různých kontinentech a také CD, na kterém najdete potřebné ovladače a také
Torq DJ software, tedy program přímo ušitý na míru pro použití s Xponentem. Chtěl bych jen
podotknout, že primárně jsou ovladače dělané pro Windows XP a MAC OS X. Pokud vlastníte
všemi tak oblíbené (samozřejmě záporně myšleno) Windows Vista, musíte navštívit webovou
stránku výrobce a dané ovladače si stáhnout.
Na první pohled mě trochu vyděsila velikost kontroleru, ale asi jde jen o zvyk a po pár
minutách jsem neměl problém, ba dokonce musím uznat, že první zdání někdy klame a že není
nad to mít hezky velká JOG kola, spoustu prvků k ovládání a hlavně všude dost místa,
nehrozí tedy žádné nechtěné zmáčknutí tlačítka či něco podobného. Navíc výrobce
poskytuje komfort v podobě dotykové plochy s tlačítky, která slouží pro ovládání myši,
tak, jak to znáte u notebooků, to není vůbec k zahození, každý nápad navíc dobrý. Ale
jednotlivé prvky si popíšeme až za chvíli. Ještě je nutno podotknout, že Xponent má
vlastní zvukovou kartu, dočkáte se tedy vlastních výstupů na hlavní zvuk, odposlech a
sluchátka, a naopak se nesetkáte s problémem týkající se právě odposloucháváním do
sluchátek a celkově s tím, že byste museli shánět vhodnou zvukovou kartu, zde to dostanete
„all inclusive.“
Co se týče zpracování kontroleru, myslím, že by neměly nastat žádné problémy. Tlačítka
jsou na dotyk velice příjemně zpracována a „sedí“ vcelku pevně. Otočné
potenciometry včetně korekcí nejsou zbytečně tuhé při otáčení, JOG kola mají kolem
vroubky pro snadnější manipulaci a horní dotykově-citlivá plocha má na sobě takový jakoby
vystouplý ornament, který také pomůže - například při scratchování – aby vám
„neujela“ ruka, a hlavně JOGy také sedí vcelku pevně a neviklají se. Jedinou malou
výtku bych měl k pitch jezdcům. Zdají se mi poměrně dost volné a na můj vkus mají dost
slabou vůli vůči pohybu. V praxi, když jsem chtěl malinko pohnout pitchem (konkrétně v
softwaru asi o 0,3 BPM), měl jsem někdy co dělat. Tím, jak jde s jezdcem pohybovat až moc
zlehka, a jak je vcelku dost citlivý, se mi stávalo, že jsem prostě „přestřelil“,
hlavně když jsem pospíchal nebo potřeboval reagovat rychleji. Ale věřím, že toto je otázka
zvyku, než to dostanete „do ruky.“
A nyní konečně k tomu, co Torq Xponent nabízí. Je rozdělen klasicky na 3 části –
dvakrát totožná sekce „CD player,“ která slouží pro ovládání přehrávání
skladeb a sekce simulující mixážní pult pro konečné smixování tracků. CD sekce obsahuje
vcelku velké JOG kolo, které se dobře ovládá a také dobře reaguje. Jak už bývá dnes pomalu
standardem, horní část je citlivá na dotek, což umožňuje například scratch. Co mě mile
překvapilo, je citlivost JOGu při dorovnávání, když vám hrajou obě skladby ven. Žádné
zbytečně dlouhé pohyby, stačí do kola jen trochu „strčit“ a je to znát. U JOGu
naleznete tlačítko pro aktivaci vinyl režimu, který právě umožní scratchování, dále
tlačítko na zapínání příposlechu do sluchátek, pod JOGem dvojice tlačítek, která slouží
jako pitch bend (někdo to může znát jako tlačítka + a -), která slouží pro jemné
zrychlení, nebo zpomalení skladby, což je funkce, kterou osobně u přehrávačů dost
využívám, pokud je dostupná, a dost pomůže pro jemné dorovnání při mixování. Následuje
čtveřice knobů (otočných potenciometrů) a tlačítek pro ovládání efektů. Pod nimi
výrobce vymyslel šikovnou věc – a to 8 kontrolek, které signalizují čas do konce
skladby. Jak skladba hraje, kontrolky se postupně zabarvují zleva doprava, takže DJ má
neustálý přehled o tom, kolik času mu zbývá do konce skladby, aby se nestalo, že najednou
dohraje do konce. Následuje klasika v podobě tlačítek start / stop, cue pro vyvolání
nastaveného startovacího cue bodu, tlačítka pro rychlý posun dopředu nebo dozadu v tracku, 5
tlačítek pro možnost uložení až pěti cue bodů, 5 tlačítek sloužících pro nastavení key
lock, neboli master tempa, což je změna tónu skladby při zachování stejné rychlosti (dobré
pro použití u vokálových skladeb, pokud ji hodně zrychlíte, nebude docházet k takzvanému
„kňourání“...). Zbývá část pro vytváření loopů (smyček), která je opět
standardně tvořena, a to tlačítky IN pro počáteční část smyčky, OUT pro koncovou část
smyčky, RELOOP pro zpětné vyvolání smyčky a 4 tlačítka pro volbu délky smyčky. A jako
úplně poslední zbývá pitch control, který slouží pro nastavení pevné rychlosti skladby a
který jsem popisoval výše.
Přejděme tedy na část mixpultu. Vzato od shora, naleznete knoby Master pro regulaci hlasitosti
hlavního zvuku a Booth pro regulaci hlasitosti zvuku do odposlechu. Dále již zmíněná
„vychytávka“ v podobě trackpadu, neboli dotykové plochy s tlačítky na ovládání
myši počítače, fungující naprosto stejně jako u notebooků. Jsem pro každou inovaci, nebo
funkci navíc a nevzpomínám si, že bych u nějakého MIDI controlleru viděl takový trackpad.
Opravdu šikovné. Následuje tlačítko MIDI, které po zmáčknutí aktivuje funkci trackpadu jako
MIDI ovladače a spolu s Torq programem se dá použít pro ovládání efektů, podobně jako Kaoss
Pad, což je další silná stránka Xponentu. Další na řadě jsou třípásmové korekce (basy,
středy, výšky) a regulátor hlasitosti gain. Každý prvek má tlačítko kill, které okamžitě
dané pásmo ořízne. A funguje dobře. Pokud zmáčknete kill u všech tří pásem, nastane
ticho. Vedle korekcí je Level meter, neboli kontrolky pro signalizaci hlasitosti kanálů tak, jak
je znáte z běžných mixpultů. Dva knoby pro regulaci hlasitosti a zdroje signálu do sluchátek,
dvě tlačítka Sync pro tak velmi oblíbenou funkci automatického srovnání tempa skladby se
skladbou právě hrající, v podstatě stačí zmáčknout a DJ téměř nemá žádnou práci.
Zbývají dva fadery regulující hlasitost kanálu a crossfader, který má po straně dvě
tlačítka na funkci Punch, neboli pokud máte crossfader na levé straně a hraje vám jen první
kanál, po stisku pravého tlačítka můžete vpouštět druhý kanál, a to po dobu jeho držení.
Dobré na různé triky. Ještě bych měl dodat, že line fadery i crossfader jsou chráněny proti
úplnému dorazu do konce drážky, což šetří mechanické opotřebení.
Zadní panel obsahuje cinch konektory pro výstup do Booth odposlechu, do Master hlavního zvuku,
dále vstupy pro zapojení pedálu, který se dá dokoupit a také použít na ovládání, MIDI
vstup a MIDI výstup na propojení dalšího MIDI zařízení, USB konektor pro připojení do
počítače, vypínač On/Off, zdířku pro napájení a Lock pro bezpečné uzamknutí přístroje.
Přední panel obsahuje výstup pro sluchátka a přepínač Bank A / B pro přepínání
programovatelných paměťových bank.
Tak popis přístroje máme za sebou, jak je vidět, obsahuje opravdu dost – nejen základ,
ale i různé prvky navíc, které mohou zpříjemnit nebo obohatit hraní. Ještě bych se na
chvili pozastavil u Torq DJ softwaru. Při prvním spuštění na mě působil dost zmateně, ale
opět se jedná o krátký zvyk a navíc se mi velmi líbilo grafické zpracování průběhu
skladeb, které dokonce navíc ukazuje i rysku, jak vám rychlostně skladby sedí. Dost zajímavé
a rozhodně to může začátečníkovi také pomoct. Samozřejmě pokud by tento program někomu
nevyhovoval, není problém si pořídit jiný, jako je například známý Traktor, ovládací
prvky si namapovat a používat ho.
A co říct na závěr? Potvrdil jsem si přísloví „nesuď podle prvního pohledu.“
Torq Xponent nabízí kompletní řešení pro všechny, kteří uvažují o hraní přes MIDI
kontroler. Bezproblémová zvuková karta, žádné latence, vše reaguje okamžitě tak, jak to má
být. Zajímavé ovládání efektů přes trackpad, jednoduše řečeno dostanete vše, co
potřebujete. Plus je i nízká váha přístroje vzhledem k jeho velikosti. Design zpracování
není nijak převratný, ale rozhodně povedený, podsvícení jednotlivých prvků je dobře
vymyšleno a až vám při hraní začně blikat podle tempa skladby, myslím, že se do mixování
vžijete ještě víc. Takže rozhodně mohu s klidným svědomím doporučit, firma M-Audio opět
vymyslela, jak je u ní zvykem, kvalitní produkt.
MIDI controller M-Audio Torq Xponent můžete zakoupit na www.dj-obchod.cz za cenu 14.990,-- Kč.
Recenzi zpracoval
Tomáš Kafka
(sbalit článek)<<<
Před nedávnem firma Apple představila nejtenčí notebook na světě nazvaný MacBook Air. O tom, že je to vskutku povedený a velice pohledný laptop, se můžete přesvědčit sami z fotografií a Tv reklamy. Pokud vás zajímají konkrétní parametry této roztomilé placky, doporučuji navštívit stránky www.apple.com >>>(celý článek)
(sbalit článek)<<<
Pracujte s vizuálními obrázky v reálném čase pouhým dotykem konečků prstů. KAOSS PAD Entrancer je nezbytnou součástí výbavy každého, kdo se zabývá kombinací obrazu a zvuku.
>>>(celý článek)
KORG KAOSS PAD entrancer KPE1 Audio/Video
Efektové programy: 100 (vizuální), 100 (zvukové), 100 (kombinace)
Vstup: šňůrové vstupy 1, Video Input Jack 1: pin jack: Video Input Jack 2: pin jack, S jack
(preferován S jack) (Video Input Jack 1 a 2 jsou přepínatelné, volené audio vstupním
přepínačem)
Výstup: šňůrové výstupy 1/2 , Vide Output Jack: pin jack: S-Video Output Jack: S jack:
sluchátka (stereofonní jack)
Samplovací frekvence: 44.1kHz
AD/DA konverze: 20bit lineární
MIDI: IN/OUT
Napájení: DC7V (síťový adaptér)
Rozměry: 240 x 246 x 64 mm (včetně tlačítek)
Hmotnost: 2.1 kg
Audio
Na výběr je stovka různých efektů, syntetizérů a jednoduchý sampler. U každého
efektu jsou určeny dva parametry, přiřazené na osy X a Y touchpadu. Takže například u filtru
se na ose X mění cutoff a na ose Y resonance. Dále jsou přítomny takzvané BPM efekty, které
se pravidelně mění v závislosti na tempu. To se určuje klasicky přes velké kulaté tlačítko
TAP/BPM. Touchpad je pak rozdělen do tří až čtyř částí ovlivňujících jestli tempo
proměny efektu má být 1/2, 1, 2 a 4x rychlejší než tempo naťukané přes TAP/BPM. Podobně se
ovládají i tzv. Beatboxy. U nich se dotykem různých částí padu spouští na sebe navazující
rytmické nebo melodické patterny. Sampler vám umožní nahrát dva různé několika sekundové
vzorky, a pak je dle libosti loopovat, scratchovat, zrychlovat i zpomalovat nebo na ně použít
timeshift. Celé audio části se dá jen málo vytknout, snad jen, že vývojaři nijak nevyužili
kroutítko FX Balance, jak je tomu ve video části. Spousta efektů by tím získala další
rozměr.
Video
Jde o video multiefekt spojený s video samplerem. Nejedná se pouze o obarvovaní či
destrukce obrazu, ale je zde i spousta efektů založených na čase, na možnosti pamatovat
si posledních šest vteřin videa. Takže vedle různých zjasňovačů a ztmavovačů,
obarvovačů a barevných destruktorů, tam najdeme efekty jako motion blur, , různé druhy
filmstripu, timeslice, scratch .Další kategorii tvoří různé měniče tvaru. Obraz se dá
zmáčknout, roztáhnout, zoomovat, rozpixelovat, může být vypouklý, může rotovat... Ale tyto
efekty mají jednu podstatnou chybu. Jejich rozlišení je pouze poloviční a ještě k tomu bez
antialiasingu. Je to znát hlavně v kruhových efektech, ty jsou pak nepříjemně zoubkované. Ale
zároveň musím dodat, že tahle chyba vadí hlavně doma při připojení přístroje k
televizi. Video část obsahuje i různé audio vizualizéry. Jde především o jednoduché
osciloskopy a spektrální analyzéry. Dalším ovládacím prvkem je přepínač PAD MOTION a
MUTE-FREEZE. Pokud ho podržíte v horní poloze a uděláte nějaký pohyb po padu, tento pohyb se
uloží a bude se rytmicky opakovat podle naťukaného TAP-BPM. MUTE-FREEZE slouží, jak název
napovídá, ke zmrazení obrazu. Podobně jako v audio části obsahuje video část sampler. Je zde
možnost uložit si dva šestivteřinové samply a loopovat je podle BPM, chratchovat, zpomalovat
či zrychlovat.
Combi
Tato část kombinuje video i audio části dohromady. V módu audio zvolíte efekt, poté přepnete
do módu video a vyberete videoefekt. Když pak nastavíte mód combi budou oba efekty pracovat
zároveň.
MIDI
V přístroji je implementováno MIDI. Pad totiž může ovládat celkem sedm kontrolérů.
Dva jsou klasicky na osách X a Y, další čtyři jsou kontroléry od středu doleva, doprava,
nahoru a dolů a poslední je jeden diagonální, který má v levém spodním rohu minimum a v
pravém horním maximum.
autor : ShaPe (sbalit článek)<<<
V4 má čtyři obrazové vstupy první a druhý obrazový vstup je S-video prioritní, první až čtvrtý kompositní. Dva samostatné digitální synchronizéry (TBC) zajišťující korektní přepínání asynchronních vstupů (VHS, Hi8, DV, PC). Připojit lze širokou škála obrazových zdrojů od VHS přes digitální formáty až po výstup z grafických karet počítačů. >>>(celý článek)
Vysoce kvalitní efekty všechny efekty jsou digitálně zpracovány.
Funkce PREVIEW která má přepínač a samostatné výstupy pro sledování signálů na
jednotlivých vstupech. Přepínání nebo přechodové efekty lze synchronizovat s hudbou pomocí
BPM voliče a funkce Edirol V4 podřídit rytmu hudby.Uživatelská nastavení lze ukládat do 8
pamětí. Ojedinělé je externí ovládání pomocí sběrnice MIDI po které lze ovládat
přepínání signálů mezi vstupy, funkci FADER, přechody A/B, BPM synchronizaci, výstupní
FADER.
TV režie pro synchronního přepínání nesynchronních signálů s využitím vysoké kvality
obrazu klíčování na barvu i jas.Prezentace využití pro různé zdroje signálu od kamer
počínaje přes různé video přehrávače a DVD až po výstup z počítače. Vysokou kvalitu
obrazu oceníte zejména při zobrazení na velkých úhlopříčkách projektorů nebo plasma
monitorů.
Zábavní průmysl kvalitní efekty, ovládání před MIDI synchronizace na hudbu najde využití
na diskotékách, restauracích, v klubech či na koncertech
Možnost práce se signály v normách PAL i NTSC V4 lze jednoduše přepnout a můžete pracovat v
jiné televizní normě.
Technická specifikace:
formát videa: PAL (ITU601) nebo NTSC
vzorkovací frekvence: 13,5MHz, 4:2:2, 8bit
synchronizace: samostatný dvoukanálový TBC
vstupy: S- video,mini DIN (vstup 1 a 2 prioritní)
Compositní, RCA (vstup 1 až 4)
(1Vp-p/ 750Ohm)
výstupy: S-video, mini DIN
Composit, 2x RCA
Preview 1x RCA
1 Vp-p / 75Ohm
MIDI:In 5 pin DIN, OUT 5 pin DIN
Přechodové efekty: MIX (prolínačka)
WIPE přechody s ostrým nebo měkkým rozhranním, různé druhy ohraničení, více jak 200
typů
Video efekty: strobe,
statický obraz (frame i field),
negativ,
kolorizace,
barevné filtry,
solarizace,
zrcadlení,
stroboskop,
vícenásobný obraz
Kompoziční efekty: obraz v obraze (programovatelný),
barevný klíč,
jasový klíč
Napájení: externí adaptér: spotřeba 1500mA / 9V
Rozměry: 225mm (š) x 295mm (d) x 105mm (v)
Hmotnost: 2,3kg
(sbalit článek)<<<
DJM-400 kombinuje klíčové prvky trhem prověřených profesionálních DJM mixerů Pioneer s novými funkcemi, jakými jsou např. rytmické efekty a in-loop. >>>(celý článek)
Je postavený na shodných technologiích digitálního zpracování zvuku a komponetech, jaké byly použity ve větších modelech DJM-800 a DJM-1000. Přístroj je robustní, kompaktní a přenosný – a opravdu přívětivá cena ho činí ideální volbou pro domácí DJ, bary, malé kluby a jiná místa, kde je prostor a rozpočet omezený.
Vlastnosti:
2 kanály · Automatické sledování BPM
* Beat Efekt (Delay, Echo, Filter, Flanger, Phaser, Robot, Roll)
* Roll sampler * INLOOP sampler (5)
* Cross Fader o spouštění přehrávání CDJ o spouštění z označeného místa skladby
* Odposlech ve sluchátkách o flexibilní přepínání funkcí odposlechu
+ vstup 1 a 2 stereo
+ oba vstupy najednou stereo (mix)
+ rozdělení vstupů do levého a
pravého sluchátka o samostatný regulátor hlasitosti
* 3-pásmový ekvalizer (-26dB, +12dB)
* LED indikátory úrovně vstupů/výstupu
* Regulátory citlivosti pro každý vstup Terminály
* Vstupy o CD (RCA): 4 o Gramofon/Linka (RCA): 2 o Mikrofon (1/4" jack): 2
* Výstupy o Master (RCA): 2 o Sluchátka (1/4" jack): 1 Všeobecné
* Rozměry (Š x V x H) 223 x 304,7 x 106,6 mm
* Hmotnost 3,2 kg Příkon 13
Doporučená cena: 15 990,- Kč (sbalit článek)<<<
Technická recenze gramofonu Reloop RP-6000 MK6 B
28.12.2007, pátek, sekce: technika, autor: [Tomas Drex], [link]
Dostal se mi do ruky nový gramofon od firmy Reloop, kterou jsem si díky posledním modelům kvalitní DJ techniky docela oblíbil. Proto jsem byl zvědav, zda jejich zvyšující se kvalita potrvá. >>>(celý článek)
Před časem jsem měl možnost vyzkoušet model Reloop RP-6000 MK6 Ltd., což je v podstatě ten
samý gramofon, jen v luxusní bílé barvě. Avšak ne každý takovou barevnou variantu přijme.
Proto Reloop udělal dle mého názoru velmi správný krok a vypustil na svět černou verzi.
Nyní už k samotnému gramofonu a jeho vlastnostem. Hned jak se Vám dostane do rukou, pocítíte
jeho poctivou váhu. Vzhledově se mi velice líbí, černá barva v kombinaci s bílým LED
osvícením je vhodná. Občas bývá problém v různých klubech, že gramofony chytají zpětnou
vazbu, některé více, některé méně. Udělal jsem test ve 3 klubech a nikde jsem
nezaregistroval problém i při poměrně velké hlasitosti. Každopádně není od věci mít
podložky pod gramofony, ať je to třeba i Technics. Nyní k popisu funkcí, co Reloop nabízí.
Vynechám standardní nastavení výšky ramínka, závaží, antiskating a přepínání rychlostí
33, 45 a při stisknutí obou tlačítek dostanete rychlost 78, to je samozřejmost. Pitch je v
základním rozsahu +- 10% a dá se přepnout i na +- 20% a při stisknutí obou tlačítek rozsahu
přepnete na +- 50%. Pitch má i funkci „Quartz“, kdy při aktivaci se pitch přepne do
polohy nula nezávisle na poloze jezdce. Mezi další funkce patří „Reverse“ pro
zpětný chod talíře. Tlačítka Start / Stop jsou dvě. Jedno na standardním místě a druhé
pro použití gramofonu pro „battle“. Zapínání gramofonu je také klasicky.
Přichází na řadu skvělá funkce, kdy si díky otočnému tlačítku můžete nastavit dobu
rozjezdu a zastavení gramofonu (od 0,2 do 6 sekund). Bohužel ne zvlášť, ale doba se nastavuje
stejná pro start i stop, ale i tak dost DJs tuto funkci myslím uvítá. Hodí se pro různé
efekty při hraní apod. A nakonec nejlepší a ojedinělá funkce Reloopa, kdy si pomocí druhého
otočného tlačítka můžete plynule nastavit sílu motoru v rozmezí mezi 2,5 – 4,5 kg/cm.
Tímto jsem si gramofon opravdu oblíbil. Stává se tím vhodný pro všechna použití. Při
minimální síle je vhodný a dostatečně silný pro běžné hraní, při větší, nebo
maximální síle je naprosto vhodný pro scratching nebo battle použití, protože talíř díky
velké síle reaguje okamžitě ať tlačíte na desku jak chcete a neztrácíte otáčky. Že by
byl konec dávání alobalu, nebo sáčků pod slipmat? Hlavně si každý může sílu motoru
přizpůsobit dle svého. Kolísání otáček jsem také nezaznamenal, vše drželo, jak má.
Další výhoda je, že jak napájecí kabel, tak i kabel pro připojení do mixážního pultu
(cinche) nejsou do gramofonu zavedené napevno, ale jsou odpojitelné. Veliká výhoda v případě,
že se něco stane s kabelem. Připojíte nový a je bez problémů. Poslední věc, kterou bych
chtěl zmínit, je možnost phono nebo line zapojení. U line zapojení odpadá potřeba gramofon
uzemňovat.
A jak bych celkově gramofon Reloop RP-6000 MK6 B zhodnotil? Jedině kladně. Nemám absolutně
žádné výhrady a funkce plynulé regulace síly motoru mě opravdu dostala. Kdybych neměl doma
Technicsy, jednoznačně kupuju toto. Holt příště :-)
Gramofon Reloop RP-6000 MK6 B můžete zakoupit na www.dj-obchod.cz za cenu 10490,-- Kč vč. DPH. K
dostání jsou i v bílém provedení (model Reloop RP-6000 MK6 Ltd.) za stejnou cenu. (sbalit
článek)<<<